کاخ سفید به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرده است در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به خاک پاکستان، یمن، لیبی و سومالی از ابتدای سال ۲۰۰۹ تا پایان سال ۲۰۱۵، تنها بین ۶۴ تا ۱۱۶ غیرنظامی کشته شده اند.

گزارش دروغین آمریکا برای توجیه حملات هوایی به پاکستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسانه های پاکستان، واشنگتن در این گزارش اعلام کرده است که در طول این هفت سال، حملات پهپاهای آمریکایی در این کشور ها موجب کشته شدن بیش از دو هزار و 500 نفر از افراد ستیزه جو و تروریست شده است. 
کاخ سفید اعلام کرده است که این آمار و ارقام شامل حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه نمی شود.
آماری که کاخ سفید از قربانیان غیرنظامی از جمله زنان و کودکان در حمله پهپادهای ارتش این کشور به پاکستان ودیگر کشورها ارائه داده است، به مراتب کمتر از آمار و ارقام ارائه شده از سوی سازمان های مستقل در این باره است. 
موسسه 'روزنامه نگاری تحقیقی' که یک موسسه مستقل در لندن است، این آمار را حداقل بین 500 تا 1100 نفر اعلام کرده است.
کارشناسان پاکستانی معتقدند که بیش از 80 درصد قربانیان حملات پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان را افراد غیرنظامی و بی گناه تشکیل می دهند.
براساس گفته گارشناسان پاکستان، از سال 2004 تا کنون که حملات پهپادهای آمریکایی به پاکستان به بهانه مبارزه با تروریسم آغاز شده است، بیش از دو هزار و 500 نفر جان خود را از دست داده اند که اکثریت این قربانیان را مردم عادی از جمله زنان و کودکان تشکیل می دهند.
مقام های عالی پاکستان بارها ضمن اعلام مراتب اعتراض شدید اسلام آباد به حمله هوایی پهپادهای آمریکایی، تاکید کرده اند که این حملات نه تنها نقض صریح حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پاکستان و نقض منشور سازمان ملل است، بلکه باعث تشنج در روابط دوجانبه می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.