۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 398414

بر اساس مطالعه جدید مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، فعالیت در برخی مشاغل احتمال اقدام به خودکشی را افزایش می‌دهد.

 نرخ خودکشی در چه مشاغلی بالاتر است؟

به گزارش قدس آنلاین، کارشناسان آمریکایی در این بررسی مشاهده کردند که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ مجموع نرخ خودکشی در افراد ۱۶ سال به بالا افزایش ۲۱ درصدی داشته است به گونه‌ای که از هر ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا ۱۳ تا ۱۶ نفر دست به خودکشی می‌زنند.
 
در این گزارش آمده است نرخ خودکشی در بین کشاورزان، ماهیگیران و جنگلبان‌ها به میزان چشمگیری بالاتر است و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۸۵ مورد خودکشی در میان آنها رخ می‌دهد. همچنین مردان در این مشاغل بیشتر احتمال دارد دست به خودکشی بزنند.
 
"وندی لیکاموا" نویسنده ارشد این مطالعه گفت: پایین بودن سطح درآمد، میزان تحصیلات و عدم دسترسی به خدمات مراقبت سلامت در این زمینه تاثیرگذار است.
 
همچنین در این گزارش تاکید شده از آنجایی که کشاورزان در معرض انواع آفت کش‌ها قرار دارند که می‌تواند بر سیستم عصبی‌شان تاثیر بگذارد و به بروز افسردگی در آنان کمک کند احتمال اقدام به خودکشی بالاتر است.
 
به گزارش هلث دی نیوز، علاوه بر این افرادی که در مشاغلی همچون ساخت و ساز ساختمان، نصب و نگهداری از تجهیزات و تعمیرات فعالیت دارند به دلیل تماس طولانی‌مدت با مواد شیمیایی حلال که به سیستم اعصاب آسیب می‌رسانند، بیشتر احتمال دارد دست به خودکشی بزنند.
 
بر اساس این مطالعه به لحاظ جنسیتی نیز مردان در مشاغل ماهیگیری، جنگلبانی و کشاورزی و زنان در مشاغل خدمات حفاظتی نظیر ماموران پلیس و آتش‌نشانی بیشترین آمار اقدام به خودکشی را دارند.

 
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.