سفیر ایران در لبنان اعلام کرد دیپلمات‌های ایرانی ربوده شده در ۱۴ تیرماه سال ۱۳۶۱، در بازداشت رژیم صهیونیستی‌اند.

چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در بازداشت اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، وبگاه «العهد» به نقل از «محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان اعلام کرد چهار دیپلمات ایرانی که در تیرماه سال 1361 در لبنان ربوده شدند، در بازداشت رژیم صهیونیستی هستند.

وی در سالروز ربودن این دیپلمات‌ها و در مراسمی در سفارت ایران در لبنان گفت: آنچه اتفاق افتاده، جنایتی در حق جامعه بین‌المللی است زیرا بر خلاف تمام اسناد و توافق‌های بین‌المللی و نیز نقض آشکار حقوق بشر است.

فتحعلی سپس گفت: ما ناامید نیستیم و این مساله بزرگ انسانی تا آزادی دیپلمات‌ها و بازگشت آنها به وطن و میان خانواده‌هایشان ادامه می دهیم.

سفیر ایران در لبنان افزود: شواهد و دلایل موجود بسیاری نشان می دهد این دیپلمات‌ها توسط مزدوران رژیم صهیونیستی ربوده شده و به داخل اراضی فلسطین اشغالی منتقل شده‌اند؛ دولت ایران از آقای «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل، صلیب سرخ و دیگر موسسات حقوق بشری درخواست دارد به وظایف خود در این خصوص عمل کنند و با هدف تامین این عزیزان بر رژیم صهیونیستی اعمال فشار کنند.

در 14 تیرماه سال 61 هنگامی که «سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان» چهار دیپلمات ایرانی راهی سفارت ایران در بیروت بودند در یک پست بازرسی توسط یک گروه شبه نظامی مسیحی لبنانی (فالانژها) ربوده شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.