حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به استان صنعا، لشکرکشی ائتلاف سعودی به باب المندب و لحج، حملات هوایی به صنعا و مأرب و ناکامی تروریست‌ها در پیشروی به سوی منطقه صرواح از جمله تازه‌ترین تحولات یمن است.

لشکرکشی ائتلاف سعودی به باب‌المندب/حملات هوایی به صنعا و مأرب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، «حسین الحوثی»، یکی از فرماندهان کمیته‌های انقلابی یمن اظهار داشت: شبه نظامیان تروریست بار دیگر از سیطره و پیشروی به سوی مناطق هیلان در صرواح در استان مأرب شرق یمن بازماندند.

وی افزود: تروریست‌ها به رغم در اختیار داشتن نیرو  و تجهیزات سنگین نتوانستند مانع پیشروی نیروهای امنیتی در کوفل و پیرامون آن در استان مأرب شوند.

همزمان ائتلاف به سرکردگی ریاض، تجهیزات نظامی سنگینی به سوی باب المندب در دورترین نقطه جنوب غرب یمن و همچنین به سوی پایگاه العند در لحج در شمال عدن در جنوب این کشور فرستاد.

این فرمانده یمنی خبر داد: ائتلاف به رهبری ریاض اخیرا جنگ افزارها و تجهیزات نظامی شامل زره پوش و نیروهای زیادی را به منطقه راس العاره نزدیک به باب المندب و همچنین به سوی پایگاه العند در لحج فرستاد.

اعزام نیروها و تجهیزات نظامی ائتلاف سعودی به جنوب یمن تنها چند روز پس از استقرار نیروهای سودانی شریک ائتلاف سعودی در این منطقه صورت گرفته در حالی که جنگنده‌های ائتلاف نیز بر فراز آسمان این مناطق به طور گسترده در پرواز به سر می‌برند.

منطقه کهبوب واقع در حومه باب المندب نیز بار دیگر هدف حملات هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفت و رسانه‌های سعودی و یمنی طرفدار ریاض نیز از دستاورد ائتلاف در این منطقه سخن گفتند.

در مأرب نیز قریب به 30 تن در درگیری‌های منطقه هیلان در صرواح که در نتیجه تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی در این منطقه صورت گرفت، کشته شدند.

مناطق مأرب و نهم وابسته به استان صنعا شاهد تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی بود به گونه‌ای که مناطق پراکنده در نهم در هفت نوبت و منطقه وادی سریم در حریب القرامیش نیز در 2 نوبت بمباران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.