عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه حجاب پرچم و نماد دین داری است، تصریح کرد: جامعه ای که هویت دینی خود را از دست داد جامعه ای فروپاشیده و در معرض تهدید و آسیب می باشد.

تقویت ارکان حجاب و عفاف منجر به افزایش اقتدار ملی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، اجتماع عظیم دفاع از حریم خانواده با شعار "من خانواده ام را دوست دارم" صبح امروز همزمان با 21 تیرماه روز ملی عفاف و حجاب با حضور جمع کثیری از مردم از سوی ستاد مردمی حمایت از عفاف و حجاب در میدان فلسطین برگزار شد.

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در ابتدای این تجمع با بیان اینکه اگر اسلام بر حجاب تاکید می کند به خاطر پاسداری از مقام زن مسلمان می باشد، گفت: اسلام می خواهد شوهران خود را تحت پوشش عفاف همسرانی ببینند که با تمام وجود دغدغه استحکام خانواده را دارند.

وی با بیان اینکه در طول پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این مادران و زنان بودند که زمینه ساز مقاومت و مبارزه شدند، خاطرنشان کرد: زنان آراسته به حجاب بعد از دفاع مقدس پیروزمندانه ایستادند تا به استقبال همسران مجاهد خود بروند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: این امر محصول مدرسه دفاع مقدس زیر نظر مدرسه دین بود که به سرانجام رسید و در این مدرسه نهاد خانواده استوار بر ایمان شکل گرفت به طوریکه اگر در حال حاضر حجاب را مورد هدف قرار داده اند می خواهند مهمترین عنصر شکل گیری یک نظام مستحکم یعنی نهاد خانواده را متزلزل کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی وفاداری و ایستادگی در کنار حجاب را نماد هویت دینی، فرهنگی و اخلاقی جامعه دانست و بیان داشت: وقتی مردم وارد جامعه می شوند حجاب را به عنوان یکی از نمادهای دین می شناسند.

وی با بیان اینکه دشمنان برای اینکه جامعه اسلامی را از هویت دینی، اخلاقی و اسلامی تهی کنند حجاب را هدف قرار می دهند، اظهار داشت: رضاخان به عنوان دست نشانده بلوک شرق و غرب مأموریت یافت برای دین زدایی زنان را از حجاب، پاکدامنی، عفت و وفاداری به اسلام جدا کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه حجاب پرچم و نماد دین داری است، تصریح کرد: جامعه ای که هویت دینی خود را از دست داد جامعه ای فروپاشیده و در معرض تهدید و آسیب می باشد اما جامعه وفادار به ارزش ها و مبانی دینی و اسلامی جامعه ای با هویت انقلابی و ایستاده در برابر نظام سلطه و بیگانگان است.

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به مبارزات شهید مدرس در زمینه حجاب ادامه داد: قبل از آنکه رضاخان به قدرت برسد و مسجد گوهرشاد را به توپ ببندد و با جلسات روضه بنای مبارزات را آغاز کند شهید مدرس مدنیت مغرب و معیشت ملل مشرق را در رأس آواز و بی عفتی و مفاسد اخلاقی دانست و این پیش بینی اسلام شناسانه شهید مدرس از توطئه های غرب می باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نمود بازگشت به هویت دینی، اسلامی و انقلابی بود، افزود: اگر لبنان، دیروز عروس خاورمیانه بود؛ امروز با وجود زنان باحجاب نماد مقاومت در برابر استکبار جهانی، آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این بازگشت به هویت دینی است که غزه را به نماد مقاومت، مشت محکم یمن را به سینه استکبار و بحرین را پیروز میدان مقاومت تبدیل کرده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه هرچه داریم در سایه بازگشت به هویت دینی است و چادر نماد این مقام و منزلت زنان مسلمان و انقلابی ماست، خاطرنشان کرد: مورگان این جاسوس آمریکایی در کتاب خود می نویسد زنان انقلابی وقتی دیدند مجلس در حال فروش ایران است همین زنان آراسته به چادر در برابر مجلس در بهارستان ایستادند و از حیثیت ایران دفاع کردند، این حجاب آنان بود که آنان را به نیروی انقلابی تبدیل کرد.

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز این اجتماع برای پاسداری از هویت و استقلال جامعه اسلامی است، اظهار داشت: این تجمع مردمی برای پاسداری از نماد مقدس خانواده و وفاداری جامعه به آموزه های اسلام و قرآن جهت افزایش اقتدار ملی می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تقویت ارکان و مبانی اخلاق و حجاب و عفت راه را برای افزایش اقتدار ملی هموار کنیم و مقام معظم رهبری بدانند زنان و مردان جامعه اسلامی همه در راه حراست از عزت و اقتدار ایران بر تحکیم پیوند استوار خود با آموزه های حیات بخش اسلام به ویژه حجاب و استحکام نهاد مقدس خانواده خواهند افزود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.