قدس آنلاین - ایلام: فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: دشمنان امروز با در اختيار داشتن فضاي رسانه اي و صرف هزينه هاي گزاف سعي دارد مردم ايران اسلامي را از اسلام واقعي دور و خانواده هاي را از فرهنگ ناب محمدي تهي نمايد.

هزینه های گزاف دشمن برای دوری اسلام از جامعه ایران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار نورعلی یاری در نشست کميته عفاف و حجاب استان با بیان اینکه قرارگاه ضد فرهنگي و سياسي حاکمان سلطه حمله هاي شديدي را عليه باورهاي ديني شروع کرده است، اظهارداشت: فضاي غبار آلودي که در برخي مواقع با هجمه هاي ضدفرهنگي دشمن ايجاد مي شود بايستي با اقدامات فرهنگي دستگاه ها و ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه پاک شود.

وی با اشاره به اینکه عمل گرايي به عنوان مولفه اصلي مقابله با جنگ نرم دشمن است، خاطرنشان ساخت: در زمينه هاي فرهنگي به دنبال کارهاي ويتريني نباشيم و پيروزي در جبهه فرهنگي مستلزم کار محتوايي و اصيل ايراني و اسلامي است.

فرمانده انتظامي استان ايلام با بیان این مطلب که بايستي با شناسايي خانواده هاي در معرض آسيب به صورت علمي و ريشه اي در حل آسيب ها گام برداشت، بیان داشت: ترويج ازدواج هاي ايراني و اسلامي و حمايت از تشکل هاي دانشجويي در حوزه حجاب و عفاف از راهکارهاي تحقق جامعه سالم و پوياست.

سردار نورعلی یاری با قدردانی از فعالیت های صدا و سیمای مرکز ایلام در تولید برنامه های مناسب برای گسترش عفاف و حجاب اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان فرهنگي استان بایستی توجه جدی به مقوله عفاف و حجاب به عنوان اولويت برنامه هاي اجتماعي داشته باشند.

لزوم نهادینه شدن حجاب و عفاف از درون خانواده ها

رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان ايلام نیز در اين نشت با بیان اینکه نهادينه شدن مقوله حجاب و عفاف بايستي از درون خانواده ها شروع شود، گفت: مقابله با آسيب هاي اجتماعي در جامعه مستلزم توجه جدي به مقوله عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام بهمن جوشقاني با اشاره به اينکه موضوع حجاب و عفاف ارتباط مستقيمي با تحقق امنيت اجتماعي پايدار دارد، بیان داشت: ترويج باورهاي ديني و اعتقادي مي تواند جامعه را در برابر آسيب هاي اجتماعي واکسينه کند.

وی در پايان تأکید کرد: گسترش و ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه به عنوان راهکار مقابله با بدحجابي و بدپوششي در جامعه حائز اهمیت است.

ترویج حجاب و عفاف نیازمند کار فرهنگی

مشاور استاندار و مديرکل امور زنان و خانواده استانداري ايلام نیز در این نشست گفت: جنگ نرم دشمن در صدد است حيا و عفت را در جامعه کم رنگ کند.

دکتر کلثوم خلیلوند با بیان اینکه امنيت رواني جامعه مستلزم توجه جدي به مقوله عفاف و حجاب است، اظهارداشت: امروز تحقق امنيت رواني جامعه مستلزم توجه جدي به مقوله عفاف و حجاب است.

وي مقوله حجاب و عفاف را موضوعي فرهنگي دانست و تأکید کرد: ترويج و گسترش حجاب و عفاف در جامعه نيازمند کار فرهنگي و مستلزم عزم همگاني است.

کار فرهنگي زمان بر و نيازمند صرف هزينه

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه کمبود اعتبارات، مشکل جدي برنامه هاي فرهنگي استان است، گفت: کار فرهنگي زمان بر و نيازمند به صرف هزينه است که در این زمینه به مشکل کمبود اعتبار مواجه هستیم.

علي محمد نياکان با اشاره به اینکه فعاليت ها در اين حوزه بايستي در قالب چارچوب منظمي اجرايي شود، یادآور شد: نقاط ضعف و قوت فعاليت دستگاهها در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف بایستی احصاء شده و فعالیت نهادهای متولی و ذیربط بر این اساس تدوین و اجرایی شود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.