قدس ‌آنلاین - ساری- حسین احمدی : مهدی عبوری شهردار مركز مازندران و ريموندو اورستی مدير كل امور بين الملل استانداری ماركه ايتاليا به نيابت از شهرداری آنكونا، تفاهم نامه خواهر خواندگی اين دو شهر را امضا كردند.

ساری و آنكونای ايتاليا خواهر خوانده شدند

این تفاهم نامه در حضور استانداران مازندران و ماركه ايتاليا و نيز جمعی از مقامات استان و هيات پنجاه و سه نفره كشور ميهمان به امضا رسيد و سر آغاز تعاملات جديد و ارتباطات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خواهر خواندگان خواهد بود.

شهردار ساری در پی امضای اين تفاهم نامه شباهت های جغرافيايی و ظرفيت های اقتصادی شهرهای ياد شده را مورد توجه قرار داد و گفت: گردشگر پذير محسوب شدن ساری و آنكونا از ديگر ويژگی های مشترک اين دو شهر بوده كه در نهايت می تواند صنعت گردشگری اين شهرها و حتی كشورهای ما را شكوفاتر كنند.

مهدی عبوری با بيان اين مطلب كه تفاهم نامه خواهر خواندگی دو شهر از هفت بند تشكيل گرديده است، افزود: طبق يكی از اين بندها طرفين می توانند با مجوز وزارت كشور متبوع خود بندهای جديدی به تفاهم نامه فوق اضافه كنند كه اين امر منوط به شناخت و تعامل بيشتر دو شهر است.

وی با اشاره به يكی دیگر از بندهای تفاهم نامه خاطر نشان كرد: با توجه به ويژگی ها و علائق مشترک اين دو شهر در بخش های مختلف اميدواريم خواهر خواندگی ساری و آنكونا فصل جديدی از شكوفايی اقتصادی اين شهرها را رقم بزند.

گفتنی است: برای اولين بار در ۱۹۳۰ ميلادی دو شهر از انگلستان و فرانسه عقد خواهر خواندگی را جاری كردند و هدف از اين اقدام ارتباط بهتر و بيشتر شهرها و شهروندانی دانستند كه مشابهات طبيعی و فرهنگی دارند و چون در بيشتر زبان های دنيا، شهر يک واژه مونث است از اصطلاح خواهر خواندگی استفاده می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.