سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حملات هوایی در لیبی تا زمانی ادامه خواهد داشت که دولت وحدت ملی لیبی به اهداف خود در پیشروی علیه داعش در «سرت» دست یابد.

اظهارنظر پنتاگون درباره حملات علیه داعش

ه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جف دیویس» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در کشور لیبی تنها برای چند هفته ادامه خواهد داشت و آمریکا قصد ندارد این حملات را چندین ماه ادامه دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرده بود که دولت وحدت ملی در لیبی از نیروهای نظامی آمریکا درخواست کرده تا «حملاتی با دقت بالا» برای کمک به عملیات نظامی علیه داعش در شهر سرت در نزدیکی دریای مدیترانه انجام گیرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که این حملات قرار نیست چند ماه به طول بیانجامد.

دیویس در ادامه توضیح داده که حملات هوایی آمریکا به دولت وحدت ملی در لیبی اجازه خواهد دارد تا پیشروی استراتژیکی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در شهر سرت داشته باشد.

وی افزود: «مدت زمان این عملیات بر اساس به مدت زمانی بستگی دارد که دولت وحدت ملی لیبی نیاز دارد تا به هدف خود در سرت دست یابد.»

بنا بر این گزارش، مقامات آمریکا و مقامات لیبی هر دو، مسئله حضور نیروهای نظامی آمریکا در نزدیکی سرت را رد کرده‌اند. این سری حملات هوایی سومین دور از حملات علیه داعش در لیبی از ماه نوامبر گذشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.