عضو جبهه یکتا گفت: عده‌ای با فضاسازی می‌گویند که پذیرش دو دوره ریاست‌جمهوری اجتناب‌ناپذیر است و دوره آینده هم باید بر همین پاشنه بچرخد.

تبیین برنامه‌های «جبهه یکتا» برای انتخابات ریاست‌جمهوری
به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، سیدمحمد حسینی عضو جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی(یکتا)، با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی این جبهه اظهار داشت: جلسات هفتگی جبهه یکتا به تحلیل مباحث سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور، منطقه و جهان اختصاص دارد و در این میان، بخشی از وقت خود را به انتخابات سال آینده اختصاص داده‌ایم. 
وی در پاسخ به این سوال که جبهه یکتا از چه زمانی به طور رسمی وارد بحث‌های انتخاباتی می‌شود عنوان کرد: فعلا بنا نداریم که فضای کشور را انتخاباتی کنیم چراکه معتقدیم ورود زودهنگام، روند اجرایی کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. 
حسینی اضافه کرد: طبیعی است در چند ماه آینده، شاهد تحرکات انتخاباتی باشیم. قاعدتا مباحث مربوط به برنامه دولت دوازدهم، ملاک‌ها و معیارهای لازم در رئیس‌جمهور آینده، مصادیق و رایزنی برای همگرایی نیروهای ارزشی و اصولگرا زمان‌بَر است و گروه‌ها و جریانات مختلف سیاسی، به تدریج فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهند.  
حسینی همچنین در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برنامه جبهه یکتا برای انتخابات شوراها اظهار داشت: به دلیل نقش‌آفرینی قوه مجریه در شئون مختلف کشور، الویت جبهه یکتا با انتخابات ریاست‌جمهوری بوده اما انتخابات شوراها هم از اهمیت خاص خود برخوردار است که در این‌باره تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود. 
وی در پاسخ به این سوال که آیا جبهه یکتا گزینه مستقل برای ریاست‌جمهوری مطرح می‌کند گفت: در حال حاضر، گزینه‌های متعددی مطرح هستند که با ملاحظه شرایط کشور و پیش‌بینی وضعیت 4 سال آینده، از گزینه مطلوب حمایت می‌شود.  
وزیر ارشاد دولت دهم در همین‌باره تأکید کرد: طبیعی است به هر میزان که دایره حمایت‌ها با تعامل دیگر نیروهای ولایی و اصولگرا گسترده‌تر باشد، فرد مورد نظر پشتوانه رأی قوی‌تری خواهد داشت. 
حسینی در ادامه با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند اینگونه القا کنند که در میان نیروهای انقلابی و اصولگرا «قحط‌الرجال» است گفت: عده‌ای با فضاسازی می‌گویند: پذیرش دو دوره ریاست‌جمهوری اجتناب‌ناپذیر است و دوره آینده هم باید بر همین پاشنه بچرخد. 
نماینده پیشین مجلس در ادامه با اشاره به کارنامه دولت یازدهم گفت: جبهه یکتا بر این باور است که دولت علی‌رغم وعده‌های پرجاذبه و شعارهای زیبایی که در سال 92 مطرح کرد، در عمل توفیق چندانی در برطرف‌کردن معضلات جامعه به خصوص مشکلات معیشتی نداشته و مسأله عبور از رکود و رونق اقتصادی در حد حرف باقی مانده است. 
عضو جبهه یکتا ادامه داد: باتوجه به نارضایتی اقشار مختلف اعم از اقشار ضعیف، متوسط و حتی صاحبان سرمایه‌، اگر این اطمینان در میان نیروهای اصولگرا ایجاد شود که گزینه مناسب دیگری به صحنه می‌آید که به دور از شعارهای توخالی، تغییراتی در شیوه اداره کشور ایجاد می‌کند، بدون تردید استقبال می‌کنند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.