وزیر راه و شهرسازی از افزایش سه برابری پروازها در آسمان ایران خبر داد و با بیان پهلوگیری ۱۷ خط کشتیرانی مستقیم در بنادر ایران، گفت:‌ با توجه به تلاشهای صورت گرفته در سیاست خارجی سهم اقتصادی ایران را در منطقه پس می‌گیریم.

 سهم ایران را از اقتصاد منطقه‌ پس می‌گیریم/افزایش ۳ برابری پروازها از آسمان ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عباس آخوندی با بیان این‌که ایران امن‌ترین و ارزان‌ترین دالان هوایی است قرار بود زمانی به قطب هوایی منطقه تبدیل شود اظهار کرد:  با تلاش هایی که در سیاستهای خارجی داشتیم اتفاقات مبارکی در شقوق هوایی، دریایی و جاده‌ای افتاده است که امیدواریم منجر به بازپس‌گیری سهم اقتصادی ایران در منطقه شود.

وی با بیان اینکه امروز بیش از 17 لاینر مستقیم در آبهای گرم بنادر ایران پهلو می‌گیرند تصریح کرد: در حال حاضر از طریق بنادر ایران کالاهای آسیای میانه حمل‌و‌نقل می‌شود در حالی که در گذشته این گونه نبود.

وی با تاکید بر اینکه کریدور بندر امام به مرز بازرگان باید بتواند یک نقش فراملی ایفا کند، افزود: از طریق این کریدور باید بتوانیم اروپا را از طریق ایران به جنوب متصل کنیم چون با این اقدام ارزش افزوده فراوانی برای دو طرف کریدور ایجاد می شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ برای افزایش قدرت اقتصادی ایران و بازپس‌گیری سهم ایران از اقتصاد جهانی اول باید نگاه فراملی داشته باشیم و در حوزه سرمایه گذاری به بخش بین‌المللی آن توجه کنیم.

آخوندی با اعلام این که بعد از موفقیت در حوزه سیاست های خارجی میزان پروازها از 500 پرواز به 1085 پرواز در آسمان ایران رسیده است گفت: با سیاستهای اتخاذ شده در حال به دست آوردن نقش منطقه‌ای خود هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.