نائب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس با انتقاد از تعلل دولت در اجرای بند های مربوط به هدفمندی یارنه در بودجه سال ۹۵ از پیگیری این موضوع طبق ماده ۴۹ آیین نامه در کمیسیون خبر داد.

کمیسیون برنامه تخلف دولت در اجرای هدفمندی یارانه ها رادنبال میکند

به گزارش قدس آنلاین،جهانبخش محبی نیا در گفتگو با مهر در خصوص عدم اجرای بند های مربوط به هدفمندی یارانه ها در قانون بودجه سال ۹۵ گفت: عمل به قانون در هر شرایطی جزو آرمان ها و ایده آل های جمهوری اسلامی است.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس با بیان اینکه بسیاری از گرفتاری های خرد و کلان جامعه ناشی از عدم اجرای قانون است، افزود: هدفمندی یارانه ها شعار اقتصادی است که بعد از جنگ به صورت جدی مطرح بود و در دولت نهم عملیاتی شد اما اشتباه کردیم و پرداخت به همه اقشار جامعه را به عنوان یک وظیفه دانستیم.
محبی نیا با تاکید بر اینکه این اشتباه موجب شد بخش اعظم منابع مالی کشور به یغما برود گفت: برخی مشاوره ها و نگاه های سیاسی مانع اجرای این قانون شده است که امیدواریم آقای رئیس جمهور هرچه زودتر دستور اجرای این بند مهم بودجه را بدهند.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به لزوم پیگیری کمیسیون برای اجرای این بند از قانون بودجه گفت: کمیسیون برنامه و بودجه طبق ماده ۴۹ آیین نامه داخلی مجلس اجرای این قانون را پیگیری خواهد کرد.
به گزارش مهر طبق ماده ۴۹ آیین نامه داخلی مجلس، تهیه گزارش موردی و سالانه در خصوص امور اجرایی دستگاه‌ها و نحوه اجرای قوانین به خصوص قانون برنامه توسعه و بودجه سالانه و ارائه نکات مثبت، منفی و پیشنهاد نحوه اصلاح آن و تقدیم گزارش به مجلس جهت قرائت از وظایف کمیسیون های تخصصی است.
بر اساس این ماده؛ کمیسیون‌ها رأساً یا با تقاضای حداقل ده نفر از نمایندگان می‌توانند در موارد مهم و حساس و در مواجهه با تخلفات یا سوء مدیریت، با دعوت از مسؤولان ذی‌ربط موضوع را بررسی نموده و گزارش آن را به هیأت رئیسه ارائه نمایند. در صورتی که درخواست بررسی از سوی نمایندگان باشد حداکثر پنج نفر از آنها می‌توانند در تهیه گزارش با کمیسیون مشارکت نمایند. هیأت رئیسه می‌تواند گزارش مذکور را در دستور کار مجلس قرار دهد. در این‌ صورت سخنگوی کمیسیون و نماینده دولت هر کدام به میزان پانزده دقیقه و شش‌ نفر از نمایندگان به قید قرعه از بین متقاضیان هر کدام به میزان پنج دقیقه، نظرات خود را بیان می‌نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.