قدس آنلاین: شهردار مشهد گفت: دختران مشهدی با تولید ۲۰ هزار عروسک آهو و جانماز عملکرد موفقی در جبهه فرهنگی داشتند و هنر دست خود را به زائران امام رضا(ع) اهدا کردند.

دختران مشهدی با تولید ۲۰ هزار عروسک آهو و جانماز عملکرد موفقی در جبهه فرهنگی داشتند

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت ایام فرخنده دهه کرامت مراسم رونمایی از 20 هزار هدیه دست ساخته دختران مشهدی با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و شهردار مشهد برگزار شد.

شهردار مشهد در مراسم رونمایی از سوغاتی‌های تولیدی دختران مشهدی گفت: زمانی‌که دفتر عملکرد برخی از مسئولین را در خصوص تولیدات فرهنگی و معنوی مشهد نگاه می‌کنیم نمی‌توانیم نمره قابل قبولی به آن بدهیم اما شما، دختران مشهدی، امروز در جبهه فرهنگی هم سربازی کردید و هم افسری؛ لذا به نظر من می‌توان از این هنر و دست ساخته‌های شما در فرهنگسازی در این خصوص بسیار استفاده کرد.

سیدصولت مرتضوی در این مراسم که در تالار شهرمشهد برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: کار شایسته‌ای که امروز دختران نوجوان مشهدی در قالب ساخت عروسک و جانماز جهت اهداء به زائران بارگاه رضوی، انجام دادند بسیار تحسین برانگیز است.

وی خطاب به دختران شرکت‌کننده در طرح «آهوانه» افزود: من هرچه فکر کردم که این فعالیت و هنر شما دختران خورشید را چطور می‌توان ارزش‌گذاری کرد، دیدم زبانم قاصر است که بخواهم در خصوص عظمت هنر و کار شما سخن بگویم.

مرتضوی افزود: طرح  «آهوانه» به خوبی توانسته مفهوم مهربانی و فلسفه ضمانت امام هشتم(ع) را نشان دهد.

شهردار مشهد گفت: شما با تولید این هدایای زیبا ارتقاء هنر و مهارت خود را سبب شدید و با هدیه کردن این آثار زیبای هنری به زائران،  سفیر مهربانی و عظمت حضرت رضا(ع) به زائران بارگاهش شدید.

در این مراسم مدیر فرهنگسرای غدیر به عنوان متولی اجرای طرح «آهوانه» گفت: این طرح براساس سیاست اقتصاد مقاومتی در دستور کار فرهنگسرای غدیر قرار گرفت تا در قالب کارگاه های آموزشی دختران مشهدی، بتوانند هنر دست خود را به عنوان سوغات به زائران حرم رضوی اهداء کنند.

حسن سلطانی افزود: در همین راستا 530 کارگاه آموزشی در فرهنگسراها، مدارس و مساجد برگزار شد که حاصل آن تولید 20 هزار عروسک آهو و جانماز بود.

مدیر فرهنگسرای غدیرشهرداری مشهد ادامه داد:  این هدایا ساخته دست دختران مشهد در سه نقطه راه آهن، ترمینال و ایستگاه استقبال از زائر منطقه هفت شهرداری مشهد به نوجوانان و کودکان زائر اهدا می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در حوزه فرهنگی شهر مشهد  توجه به تولید سوغات است، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر 70 درصد کالاهایی که به عنوان سوغات در بازارهای مشهد عرضه می شوند خارجی هستند، لذا با هدف تولید سوغات مرتبط با هویت و فرهنگ مشهد طرح آهوانه اجرا شد.

سلطانی بیان کرد: در این طرح ما به نوجوانان دختر اعتماد کردیم و آنها نیز با استقبال فراوان از این طرح مشارکت جدی ای در ساخت هدایا داشتند.

وی گفت: با توجه به اینکه سالانه 20 میلیون زائر به مشهد الرضا سفر می‌کنند مدیریت شهری باید بستری فراهم کند تا شهروندان بتوانند مشارکت بیشتری در عرصه تولید سوغات داشته باشند؛ این طرح یکی از اقدامات عملیاتی در حوزه عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

گفتنی است، در این مراسم به صورت نمادین چند هدیه از دست ساخته‌های دختران مشهدی توسط دختران شهدای مدافع حرم به زائران خارجی اهدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.