قدس آنلاین: قلب و دل ما با هم یکی است، همه انسان هستیم و هدف ما رسیدن جامعه به اخلاق نیکوست و حرکت ما در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حرکت ما در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رییس مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اردشیر خورشیدیان، رییس انجمن موبدان زرتشتی تهران دیدار کرد.

خورشیدیان در ابتدای این دیدار خطاب به رییس مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان، گفت: با شناختی که از جوهر وجودی شما داریم و تجربه‌ای که جنابعالی و برادر بزرگوار شما (آیت‌الله محمدعلی تسخیری) در زمینه تقریب میان مذاهب دارید، به طور قطع شاهد تقریب بیش از پیش بین ادیان توحیدی نیز خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بخش‌هایی از گات‌ها، گفت: کار دین، بیدار کردن وجدان انسان است و همه پیامبران برای اخلاق نیکو و از سوی یک خدا آمده‌اند و هر کدام به زبان خود با انسان سخن گفتند. قلب و دل ما با هم یکی است، همه انسان هستیم و هدف ما رسیدن جامعه به اخلاق نیکوست و حرکت ما در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رییس انجمن موبدان زرتشتی همچنین گفت: در یک جامعه، زمانی می‌توانیم به وحدت برسیم که بین ادیان وحدت به وجود آید. ما آمادگی همکاری نزدیک به خصوص در زمینه تحقیق و پژوهش مشترک با مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان داریم تا بتوانیم در راستای انسجام ملی، انسجام بین ادیان در کشورمان و انسجام بین ادیان در جهان، گام بداریم.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام تسخیری با بیان سخنانی اظهار کرد: پیام ادیان الهی، سخن نیک گفتن، تفکر صحیح و اعمال نیک انجام دادن است و خداوند در سوره «والعصر» به انسان می‌گوید؛ زمانی که از پیام الهی دور شوید، دچار خسران و زیان خواهید شد. همچنین از نظر قرآن همه انسان‌ها برابر آفریده شده‌اند و برتری انسان در تقوا و پرهیزگاری است.

تسخیری ادامه داد: این پیام الهی است که فضیلت و ارزش زمانی در جامعه رشد می‌کند که انسان به سمت دینداری برود و دور شدن انسان از خدا جز سقوط نخواهد بود.

وی تأکید کرد: ایرانیان از دیرباز خداپرست و دارای پیشینه تمدنی بودند و در برخی از علوم اسلامی، بیش از ۸۰ درصد از دانشمندان ایرانی بوده‌اند.

رییس مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان افزود: الفت و انس بین ما و شما و بین رهبران ادیان، زمینه الفت بیشتر بین مردم را فراهم خواهد آورد و به رشد فضیلت و ارزش‌های اخلاقی در جامعه کمک خواهد کرد.

مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.