قدس ‌آنلاین- اراک- احمد مختاری: سفیر کره جنوبی در ایران گفت: استان مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی و صنعتی بودن این استان، بستر و فضای مناسبی برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی کشور کره و ایران است

استان مرکزی نقش مهمی در مبادلات تجاری دارد

کیم سئونگ هو که روز سه شنبه به اراک سفر کرده است در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان مرکزی به دلیل اینکه در مرکز کشور قرار دارد و از نام آن نیز اینطور برمی آید طبیعتا نقش مهمی در مبادلات تجاری دارد.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی استان مرکزی و همچنین صنعتی بودن آن سبب شده تا این استان در عرصه های مختلف اقتصادی، صنعتی فعال و موثر باشد.

سفیر کشور کره جنوبی در ایران بیان داشت: امروز به استان مرکزی آمده ایم تا در ملاقات با مسئولان ارشد استان خط مشی های کلی و سیاست های تجاری و اقتصادی کشور کره را در میان بگذاریم.

کیم سئونگ هو خاطرنشان ساخت: در سفری که به این استان داریم از واحدهای صنعتی بازدید خواهیم کرد تا زمینه های همکاری با استان را در حوزه های صنعتی و تجاری بررسی و ارزیابی کنیم.

افزایش مبادلات تجاری را با هدف انتقال تکنولوژی به کشور دنبال می کنیم .

استاندار مرکزی نیز با اشاره به حضور سفیر کشور کره جنوبی در استان مرکزی گفت: امروز میزبان سفیر کشور کره هستیم و با حضور نمایندگان کشورها در استان مرکزی زمینه حضور هیات های اقتصادی نیز در استان فراهم می شود.

محمود زمانی قمی اظهار داشت: امروز در مسیر رشد اقتصادی کشور، هم رشد فعالیت های تولیدی و اقتصادی در درون کشور حائز اهمیت است و هم مبادلات تجاری با دیگر کشورها از اهمیت برخوردار است. وی افزود: ما در مبادلات تجاری با کشورهای دیگر در استان به دنبال انتقال تکنولوژی هستیم تا بتوانیم تولید را رونق ببخشیم و از تکنولوژی مدرن برای ارتقای کیفیت تولید و به دنبال آن رونق صادرات و ارزآوری بهره گیری کنیم.

استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: قصد ما از مبادلات تجاری افزایش واردات تولیدات کشورهای دیگر نیست بلکه می خواهیم از طریق دستیابی به تکنولوژی ها طی مبادلات تجاری، زمینه رونق تولید را در استان مرکزی فراهم کنیم. وی بیان داشت: طبق مذاکراتی که با سفیر کره انجام دادیم دریافتیم که این کشور در زمینه های مختلفی از جمله صنعتی، تجاری و گردشگری برای برقراری مبادلات تجاری با استان مرکزی تمایل دارد.

زمانی قمی از نشست سفیر کره جنوبی با کارآفرینان استان مرکزی، برای بررسی زمینه های همکاری و تعامل دوجانبه خبر داد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.