۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 413796

طی روزهای سپری شده از مرداد ماه آپارتمان‌های نوساز و تازه ساز همچنان بیشترین سهم از معاملات مسکن را به خود اختصاص داده و در صدر تقاضا هستند.

 سهم نوسازها از معاملات ملک

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، آمار غیرقطعی و موقتی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نشان می‌دهد طی 25 روز نخست مرداد ماه مجموعا 9 هزار و 22 فقره معامله فروش واحد مسکونی صورت گرفته و به ثبت رسیده است که در این میان 2هزار و 419 فقره مربوط به آپارتمان‌های نوساز تا سن یک سال بوده است.

این میزان حدود 27 درصد از کل معاملات ثبت شده در سامانه را شامل می‌شود. به عبارت دیگر بیش از یک چهارم معاملات مسکن در این بازه زمانی مربوط به واحدهای نوساز و اغلب کلید نخورده بوده است.

اگر شمار آپارتمان‌های تازه ساز با عمر 2 تا 3 سال ساخت را که طی 25 روز نخست مرداد معامله شده است، به این آمار اضافه کنیم، سهم نوسازها از معاملات این مدت، به 40 درصد افزایش می‌یابد و به نصف نزدیک می‌شود. هر چند هنوز بخشی از معاملات صورت گرفته توسط مشاوران املاک در این سامانه ثبت نشده و آمار مذکور قطعا طی روزهای آتی تغییر خواهد کرد، اما همین داده‌های غیرقطعی هم حکایت از روند رو به رونق فروش آپارتمان‌های نوساز انباشته که طی یکی، دو سال اخیر به دلیل شرایط رکود به فروش نرفته است، دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.