پس از دو بار درگیری شدید طی چهار ماه گذشته، بار دیگر نیروهای «آسایش» (کُردها) به مواضع ارتش سوریه در شهر حسکه هجوم بردند تا ارتش سوریه برای اولین بار با حمله هوایی پاسخ بدهد.

اولین واکنش هوایی ارتش سوریه به کردهای آسایش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، پس از دو سه روز تنش میان ارتش سوریه و نیروهای «پ.ی.د» (کمیته‌های حمایت مردمی) در استان حسکه (شمال شرق سوریه)، نیروی هوایی ارتش سوریه به مسئله واکنش نشان داد.
از شب گذشته درگیری‌های میان دو طرف افزایش پیدا کرد و منابع سوری می‌گویند پس از آنکه نیروهای پ.ی.د به مواضع ارتش در داخل شهر حسکه حمله کردند، نیروی هوایی سوریه نیز مواضع آنان را در چندین نقطه بمباران کرده است.
محله صالحیه، میدان الغزل، مدرسه بیطره، دژبانی «العمران»، مدرسه گردشگری در نشوه و دژبانی نزدیک میدان برق که همگی نقاط استقرار نیروهای آسایش و نیروهای کُرد است، هدف جنگنده‌های سوریه قرار گرفته است.
گفته می‌شود اکنون در چندین محور در حسکه درگیری است و کردها با نیروهای دفاع ملی سوریه درگیر شده‌اند.
منابع محلی در حسکه گفته‌اند که آسایش نتیجه همه میانجیگری‌های ریش‌سفیدان را و همچنین اوامر فرماندهی مرکزی خود در قامشلی را برای توقف درگیری رد کرده است.
فروردین و خردادماه گذشته نیز درگیری‌هایی میان دو طرف حاصل شده اما با میانجیگری ریش‌سفیدان محلی، درگیری متوقف شده بود.
ارتش سوریه بر مربع امنیتی در شهر حسکه و «سپاه کوکب» در این شهر مسلط است و سایر نقاط، تحت کنترل نیروهای کمیته‌های حمایت مردمی کُرد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.