قدس آنلاین- بیرجند: نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: متأسفانه امروزه شاهد هستیم به تعهدات دینی آن طور که باید و شاید در نظام بانکداری عمل نمی‌شود و در این راستا باید فرهنگ‌سازی شود و بانکها سرمایه‌های خود را در راستای توسعه کشور عملیاتی کنند.

بانکها سرمایه‌های خود را در راستای توسعه کشور عملیاتی کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار رئیس و معاونان اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان اظهارداشت: اقتصاد در هر کشور، جامعه و خانواده‌ای مصداق خون در بدن را دارد و بدنی می‌تواند روی پای خود بایستد که فشار خونی مناسبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: آنان که خللی در اقتصاد جامعه ایجاد می‌کنند جزو کسانی هستند با خداوند در تقابل و جنگ هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: قوانین بانکداری اسلامی در قالب حقوق شرعی مشخص شده است و متأسفانه در برخی از قوانین مشکلاتی دیده می‌شود و بیشتر برخوردها و اختلافاتی که به وجود می‌آید در نحوه اجرای این قوانین است.

عبادی بیان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جز پیشرفته‌ترین قانونهای جهان است که قابل قیاس با قانونهای دیگر کشورها نیست که موفقیت در اجرای آن به این بستگی دارد که چگونه و در کجا استفاده شود.

وی اظهار داشت: متأسفانه امروزه شاهد هستیم به تعهدات دینی آن طور که باید و شاید در نظام بانکداری عمل نمی‌شود و در این راستا باید فرهنگ‌سازی شود و بانکها سرمایه‌های خود را در راستای توسعه کشور عملیاتی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: بیگانگان با الگو گرفتن از بانکداری اسلامی در نظام بانکداری خود موفق هستند اما متأسفانه ما با در اختیار داشتن بانکداری اسلامی به شایستگی از آن استفاده نمی‌کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.