۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 417897

نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده نشان می دهد که میزان حمایت عمومی مردم استرالیا از نخست وزیر این کشور با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

کاهش شدید حمایت از آقای  نخست وزیر

یبه گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نظرسنجی روزنامه "د استرالین" که امروز سه شنبه منتشر شده حاکی است که میزان حمایت مردم از ملکلم ترنبول نخست وزیر به پایین ترین سطح خود طی ماه های اخیر رسیده است.

در این نظرسنجی که از 1696 نفر از مردم استرالیا انجام شده، تنها 34 درصد مردم از نخست وزیر این کشور حمایت کرده اند که این رقم از زمانی که وی در سپتامبر 2014 میلادی جانشین تونی ابوت نخست وزیر سابق استرالیا شده، بی سابقه بوده است.

ترنبول پس از رسیدن به قدرت با افزایش محبوبیت و حمایت مردمی روبرو شد ولی میزان حمایت مردمی از او به طور چشمگیری طی ماه های اخیر با کاهش همراه بوده است.

ترکیب جدید پارلمان استرالیا نشان می دهد که نخست وزیر این کشور همچنان با چالشهای بیشتری روبرو خواهد بود. ترنبول اوایل ماه جولای خواستار برگزاری انتخابات زودرس شده بود. تعداد زیادی از نمایندگان مستقل پارلمان استرالیا با برنامه های اقتصادی دولت از جمله کاهش مالیات شرکتها و اصلاحات بازار کار به شدت مخالفت کرده اند.

نتایج انتخابات به ضرر ائتلاف حاکم از احزاب لیبرال و ملی بوده و اکثریت مطلق در پارلمان را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.