۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 418591

نخست وزیر استرالیا از تصمیم این کشور برای گسترش نقش خود در مقابله با تروریست‌های داعش در عراق و سوریه خبر داد.

گسترش نقش استرالیا در مبارزه با داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ملکلم ترنبول نخست وزیر استرالیا امروز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: استرالیا اقدام نظامی علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را پس از اصلاح قوانین داخلی، گسترش خواهد داد.

استرالیا در سپتامبر 2014 میلادی به ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا پیوست و به طور مداوم مشارکت نظامی خود را برای مقابله با این گروه تروریستی افزایش داده است.

ترنبول در ادامه تصریح کرد: نقش استرالیا در مقابله با داعش، به خاطر اختلافات بین قوانین داخلی و بین المللی تحت الشعاع قرار گرفته است.

قوانین فعلی استرالیا تنها اجازه می دهد تا کسانی را که به طور فعالانه‌ای نقش خصمانه دارند، هدف قرار دهد. ترنبول بر این باور است که قوانین استرالیا بسیار محدودکننده تر از قوانین بین المللی است.

ترنبول در سخنانی در پارلمان استرالیا گفت: این خطر قانونی یک چالش بزرگ را برای اثرگذاری عملیات ما ایجاد می کند. این قانون عملیات نظامی ارتش استرالیا را برای هدف قراردادن پایگاه های داعش در عراق و سوریه محدود کرده است و ما نمی توانیم به طور آزادانه به نقش خود در ائتلاف عمل کنیم.

وی افزود: زمانی که قانون تغییر کند، عملیات ارتش گسترش خواهد یافت و دامنه وسیعتری از اهداف داعش را شامل خواهد شد.

نخست وزیر استرالیا اظهار داشت: دولت علاوه بر مشارکت در عملیات های بین المللی برای مقابله با تروریسم، به اتخاذ تدابیر امنیتی برای مقابله با تروریسم در داخل این کشور نیز ادامه خواهد داد.

استرالیا تدابیر امنیتی شدیدی را برای مقابله با تروریسم اتخاذ کرده است. استرالیا از سال 2014 تاکنون هدف چندین حمله تروریستی موسوم به "گرگ تنها" قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.