یک استاد اخلاق با انتقاد از کسانی که فیش‌های نجومی را توجیه می‌کنند، تاکید کرد: توجیه فیش‌های نجومی، خیانت است و مسئولان باید آشکارا درباره این موضوع با مردم سخن بگویند و ابهامات پیش آمده را رفع کنند.

توجیه فیش‌های نجومی "خیانت" است / قصد تخریب قالیبافِ انقلابی و خدمتگذار را دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه، استفاده از کلمه اشرافی‌گری برای کسانی که حقوق‌های بالا و سرمایه‌های کلان دارند، صحیح نیست، تصریح کرد: "اوصاف اشراف" نام کتابی است خواجه نصیرالدین طوسی درباره اوصاف و ویژگی‌های اشراف نوشته است؛ اشرافی، شرافتمندان هستند و می‌فهمند، جامعه را درک می کنند، صداقت دارند، بزرگوار هستند، گذشت دارند، کار می کنند و ثروت بدست می‌آ‌ورند، زکات، خمس و مالیات می‌دهند و بر مردم چیره نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اشراف متواضع‌ترین افراد هستند و کارآیی و کارآمدی دارند، تاکید کرد: عده‌ای که در کشور حقوق‌‌های کلان و بسیار بالا دریافت می‌کنند، جزء اشراف نیستند، اینها پست هستند نه شریف؛ اینهایی که فیش‌های نجومی دارند، ظَلمه و طغیانگر هستند؛ اینها هیچ‌کدام از ویژگی‌‌هایی که اشراف دارند را ندارند و بی‌توجه به جامعه و مردم هستند و نمی‌خواهند به حق و حقوق مردم توجهی داشته باشند.

طباطبایی با بیان اینکه، عبارت "اشراف" مقدس است اما این عبارت را به غلط برای عده‌ای افراد ناسالم به کار می‌برند تا قداست آن از بین برود، اظهار داشت: درباره فیش‌های نجومی باید شفافیت لازم صورت بگیرد و مردم در جریان این امور قرار بگیرند؛ حضرت آقا به درستی فرمودند که باید با صاحبان این فیش‌ها برخورد شود و انتظار از دولت و مسئولان نیز همین است.

این استاد اخلاق، تاکید کرد: برخی می‌گویند این افراد باید حقوق‌ بالاتری نسبت به کارگران سطح پایین‌تر بگیرند چون درس خوانده و مدیر هستند؛ درست می‌گویند، ما هم نمی‌گوییم که باید کارگر و مدیر، یا سرباز و فرمانده به یک اندازه حقوق بگیرند، چرا که این عادلانه نیست، اما به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت که فاصله و تفاوت اینقدر زیاد باشد.

طباطبایی با انتقاد از کسانی که فیش‌های نجومی را توجیه می‌کنند، تاکید کرد: توجیه فیش‌های نجومی، خیانت است و مسئولان باید آشکارا درباره این موضوع با مردم سخن بگویند و ابهامات پیش آمده را رفع کنند؛ مسئولان باید با هرکسی، هر مقامی و هر نهادی که تخلف کرده، برخورد کنند.

وی افزود: البته اگر این موضوع دستمایه‌ای برای تسویه‌ حساب‌های سیاسی هم بشود، از هر جناحی که باشد اقدام غلطی است.

این استاد اخلاق در پاسخ به سؤالی درباره اخباری که اخیراً درباره شهردار تهران مطرح شده و نظر بعضی مبنی بر اینکه "این اتهام برای پوشاندن رسوایی فیش‌های نجومی مطرح شده است"، تاکید کرد: آقای قالیباف یک اصولگرا، انقلابی، حقیقت‌گرا و خدمتگذار است و برخی می‌خواهند به ایشان ضربه بزنند؛ من نمی‌گویم کارشان انتخاباتی است اما اینکه چنین اتهاماتی می‌زنند، هدفشان تخریب ایشان (قالیباف)است.

طباطبایی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری درباره حاشیه‌سازی و اظهارات حاشیه‌ای برخی علیه قدرت و توان نظامی کشور، تاکید کرد: تقویت نظامی لازم است و باید قدرت نظامی افزایش یابد. آقا فرمودند چون قدرت نظامی بالا رفته است کسانی که قصد جسارت داشتند منصرف شده‌اند. منتهی قدرت نظامی هم نباید منجر به شکست وجاهت شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا آقای هاشمی از تضعیف قدرت نظامی‌ در دولت دوم آقای روحانی سخن می‌گوید، گفت: آقای هاشمی اینطور حرفی نزده است؛ ایشان گفتند دشمن بداند که ما تنها متکی به قدرت نظامی نیستیم و قدرت علمی و صنعتی هم داریم. اظهارات ایشان سر سیاسی داشت؛ ما متهم هستیم که تجهیزات زیادی از شرق می‌گیریم ایشان خواست بگوید که ما به قدرت علمی متکی هستیم.

طباطبایی در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: "دشمن می‌خواهد بین هاشمی و حضرت آقا اختلاف بیندازد. به نظرم من هر 2 نظام را می‌خواهند؛ اما مردم بد می‌فهمند، البته نه مردم بلکه چند نفر کودکانه می‌فهمند و عمل می‌کنند؛ پارچه خیس را اگر بخواهیم آبش را بگیریم، باید یکی به چپ و دیگری به راست بچرخاند، حال اگر کودکی آنجا باشد می‌گوید چرا عکس هم پارچه را می چرخانید. خدا شاهد است همه همت آقای هاشمی برای حفظ رهبری است؛ ایشان ده بار گفته اگر نظر رهبری خلاف نظرم باشد تبعیت می‌کنم؛ البته وظیفه‌اش هم همین است.

طباطبایی در پاسخ به این سؤال که چرا هاشمی بعضاً اظهارات مغایر با سیاست‌های کلان کشور مطرح می‌کند، گفت: اگر در مواضع ایشان اشکال و اختلافی باشد، من تابع رهبری و امام خامنه‌ای هستم و ایشان(هاشمی) هم وظیفه دارد تابع رهبری باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.