معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در افق ۱۴۰۴ به خودکفایی ۱۰۰ درصدی درزمینه تولید گندم و جو و ۷۰ درصدی درزمینه روغن خوراکی و چغندرقند می‌رسیم.

 دستیابی به خودکفایی ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی در تولید ۴ محصول تا ۱۴۰۴

به گزارش قدس آنلاين به نقل از تسنیم، اسکندر زند در مراسم افتتاحیه گردهمایی ملی برنامه‌ریزی تحقیقات مدیریت پایدار خاک و آب اظهار کرد:  با توجه به جمعیت رو به رشد کشور و محدودیت منابع آب، خاک و سرمایه‌گذاری، نیازمند دستیابی به امنیت غذایی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کشاورزی دانش‌بنیان هستیم.

وی افزود: در افق 1404، خودکفایی 100 درصدی در زمینه تولید گندم و جو و 70 درصدی در زمینه روغن خوراکی و چغندرقند  در بخش کشاورزی کشور  پیش‌بینی‌شده است.

زند خاطرنشان کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز بر اساس توسعه تحقیقات در بخش کشاورزی و ترویج کشاورزی دانش بینان، زمینه  این خودکفایی‌ها را فراهم می‌کند. 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: تاکنون 158 دستاورد فنی و تحقیقاتی در حوزه کشاورزی به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان واگذارشده است.

وی با گلایه از کمبود تزریق نقدینگی به بخش کشاورزی تصریح کرد: بخش کشاورزی تا به امروز نتوانسته است از تسهیلات بانکی در مقایسه با سایر بخش‌ها استفاده کند به‌طوری‌که حداکثر استفاده بخش کشاورزی از منابع بانکی 8 درصد است.

3700 برند کود و سم در کشور ثبت شد

بنابراین گزارش در این مراسم کامبیز بازرگان رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور گفت: از سال 93 تاکنون، این موسسه ساختار ثبت و کنترل مواد کودی کشور را ایجاد کرده است.

وی افزود: در این راستا، تا پایان مردادماه سال جاری، بیش از 5200 تقاضا برای ثبت برند فرمولی کود واصل‌شده که از این میزان بیش از 3700 تقاضا موفق به دریافت گواهی ثبت شده‌اند.

بنابراین گزارش در این مراسم، از جلد اول کتاب "برنامه تحقیقات مدیریت پایدار خاک و آب" رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.