قدس آنلاین- بیرجند:استاندار خراسان جنوبی دردیدار با مشاوروزیر نفت با اشاره به اقدامات دولت در زمینه گازرسانی به روستاها و شهرهای استان گفت: تسریع در اجرای خط انتقال گاز سربیشه – نهبندان از درخواستهای مهم مردم است و مسئولان بایدگازرسانی به روستاهای پرجمیعت را در اولویت کاری قرار دهند.

تسریع در اجرای پروژه خط انتقال گاز سربیشه – نهبندان از مهم‌ترین درخواست‌های مردم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سید علی‌اکبر پرویزی با بیان اینکه گازرسانی جزو نخستین نیازهای صنایع و کارخانجات و واحدهای تولیدی است گفت: قطعاً توسعه گازرسانی به استان می‌تواند زمینه‌های توسعه اقتصادی استان را فراهم کند.

استاندار خراسان جنوبی به اقدامات دولت در زمینه گازرسانی به روستاها و شهرهای استان اشاره کرد و افزود: تسریع در اجرای پروژه خط انتقال گاز سربیشه – نهبندان از مهم‌ترین درخواست‌های مردم است.

وی به وجود مرز مشترک استان با کشور افغانستان اشاره کرد و ادامه داد: با افتتاح مخازن سوخت استان می‌توان در زمینه صادرات سوخت به کشور افغانستان نیز گامهای جدی‌تری برداشت.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است گفت: این امر در کنار پراکندگی جمعیت در استان، خدمت‌رسانی خصوصاً در زمینه گازرسانی را با مشکل مواجه ساخته است.

وی ادامه داد: مسئولان باید گازرسانی به روستاهای پرجمیعتی که در مسیر خط انتقال گاز هستند را در اولویت گازرسانی قرار دهند.

گازرسانی به تمام روستاهای بالای۲۰خانوار تا پایان سال۹۷

مشاور وزیر نفت نیز در این دیدار اظهار داشت: وزارت نفت بنا دارد تا پایان سال 1397 تمامی روستاهای بالای 20 خانوار، صنایع، شهرکهای صنعتی، مرغداری‌ها و غیره را گازرسانی کند.

وی ادامه داد: تا پایان سال 97 بیش از چهار میلیارد و 738 میلیون دلار برای اجرای این پروژه‌ها اعتبار در نظر گرفته شده است.

آستانه خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه‌ها دو میلیون و 360 هزار خانوار که فاقد شبکه گازرسانی هستند از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

مشاور وزیر نفت به اقدامات دولت یازدهم در زمینه گازرسانی به شهرها روستاهای خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: امسال 100 میلیارد تومان اعتبار به منظور توسعه شبکه گازرسانی در این استان در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.