رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که آمریکا نمی تواند مناطق استقرار معارضان و تروریست‌ها را مشخص کند.

آمریکا نمی‌تواند مناطق تروریست‌ها را مشخص کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که آمریکا نمی تواند که مشخص کند معارضان سوریه و تروریستها در کدام مناطق مستقرند.

وی افزود: واشنگتن نمی خواهد محتوای توافق درباره سوریه را اعلام کند، زیرا این توافق نشان خواهد داد که چه کسی به تعهداتش عمل و چه کسی عمل نکرده است.

پوتین اظهار داشت که واشنگتن به دلیل ناتوانی‌اش در جدا کردن معارضان و تروریستها از هم، با مشکلاتی در سوریه مواجه است.

وی گفت که اعلام محتوای توافق درباره سوریه توسط آمریکا این است که این کشور می‌خواهد توانایی‌های نظامی علیه اسد را حفظ کند.‬‎

‫رئیس‌جمهور روسیه گفت که کشورش و آمریکا هدف مشترکی را دنبال می‌کنند و این هدف همان آتش‌بس در سوریه است.
وی تاکید کرد که روسیه کاملا به تعهداتش در سوریه پایبند است.‬

پوتین همچنین با بیان اینکه هدف مشترک روسیه و آمریکا مبارزه با تروریسم بین المللی است، گفت: برای تحقق این اهداف ضروری است دو طرف شفافیت و صداقت بیشتری نسبت به هم خرج دهند.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه مسکو در حال حاضر جدا سازی معارضان مسالمت‌جو از تروریستها را لمس نکرده است گفت: دو تلاش اخیر برای تغییر اسامی و حفظ توانایی‌های جنگی آنها بود و این ناراحت کننده است.‎

پوتین افزود: روسیه به تمام تعهدات خود در سوریه عمل کرده و نیروهای سوری نیز به توافق پایبند بوده اند

آتش‌بس در سوریه در پی توافق وزیران خارجه آمریکا و روسیه از عصر روز دوشنبه، همزمان با عید قربان، آغاز شده ‌است. طبق این طرح ابتدا به‌مدت یک هفته از عصر دوشنبه، آتش‌بس در سوریه برقرار می‌شود و در صورتی که طرف‌های درگیری این آتش‌بس را رعایت کنند، آن‌گاه مراحل بعدی این طرح عملیاتی خواهند شد.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرده بود که واشنگتن فهرست گروههای معارض هوادار خود را ارائه کرده است، اما آنچه ارائه شده است دقیق نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.