تا کنون اعلام شده که 2 نفر از اعضای تیم مذاکرات هسته ای دارای 2 تابیعت هستند که یکی از آنها به اتهام امنیتی بازداشت شده و با قرار وثیقه آزاد است.

چند 2 تابعیتی در تیم مذاکرات هسته ای وجود دارد؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از افکارنیوز، در اول شهریور امسال بود که جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد از دستگیری و بازداشت متهم به جاسوسی در تیم مذاکرات هسته ای خبر داد.

این فرد کسی نبود جز عبدالرسول دری اصفهانی.

وی علاوه بر آنکه مسئول کمیته مالی برجام بود، عضو هیات‌ مدیره بیمه‌ آسیا،عضو هیئت مدیره بانک سامان، مشاور سیف در بانک مرکزی و حقوق بگیر آمریکا هم بود.

وی یکی از نفوذیها در تیم مذاکرات هسته ای بود و سفرهای این تیم بخصوص در وین حضور داشت و عضو تیم مذاکرات محسوب می شد و در جریان مذاکرات و برجام، بعنوان زیر مجموعه تیم حمید بعیدی نژاد رئیس تیم ایرانی در مذاکرات کارشناسی، فعالیت می کرد.

اما در مرداد ماه به اتهام امنیتی بازداشت و متهم به جاسوسی شد.

بنا به گفته کریمی قدوسی وی ماهانه هفت هزار و 500 پوند از آمریکا یعنی بیش از 30 میلیون تومان حقوق می گرفت.

وی که ایرانی اصل است، 2 تابیعتی بوده و دارای تابعیت کشور کانادا است که مدتی هم در این کشور اقامت داشت.

حسن روحانی رئیس جمهور در بهمن سال گذشته در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای هسته‌ای و افتخارآفرینان برجام، به وی نشان درجه سه خدمت و 50 سکه اهدا کرد.

شنیده شده وی در اوائل انقلاب کارمند وزارت دفاع بود اما به دلیل برخی ارتباطات با آمریکائیها از وزارت دفاع اخراج می شود.

 عبدالرسول دری اصفهانی وقتی متوجه می شود که بزودی بازداشت خواهد شد، درصدد خروج از کشور بر می آید که گفته می شود وی در حال فرار بوده و حتی سوار بر هواپیما شده اما وی را از داخل هواپیما به ایران باز می گردانند.

وی هم اکنون با قید وثیفه آزاد است.

دومین 2 تابعیتی در تیم مذاکرات هسته ای

کریمی قدوسی چهارشنبه‌شب در حسینیه امام علی(ع) در نشست بصیرت که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، از وجود یک 2 تابیعتی دیگر در تیم مذاکرات هسته ای خبر داد و گفت: متخصص حقوق بین‌الملل تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای فردی 2 تابعیتی ایرانی- فرانسوی است.

گرچه وی اطلاعات بیشتری از این فرد 2 تابیعتی ارائه نکرد اما گفت که مسئولین از این 2 تابیعتی ها حمایت می کنند تا از ما شکایت ‌کنند.

البته این نماینده مجلس به نقل از یکی از وزرا اعلام کرد که 500 هزار 2 تابیعتی در کشور وجود دارند که تا الان مشخص شده 2 نفر از این افراد در تیم مذاکرات هسته ای بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.