قدس آنلاین- یزد : استاندار یزد در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس استان گفت : دولت تدبیر و امید علی رغم تمام تنگناها، کمبود منابع مالی و تضعیف شدن منابع بانکی توجه خاصی به حوزه آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان داشته و در دولت یازدهم اعتبارات مربوط به فرهنگیان بیش از 80 درصد ارتقا داشته است

توجه خاص دولت به آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سیدمحمد میرمحمدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز، دانشجو ومعلمان شهید انقلاب اسلامی و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید با بیان اینکه دانش آموزان اندیشه های بالنده دارند و برای ارتقا و پیشرفت ارزشهای وجودی خود تلاش می کنند پرسش مهر امسال را اینگونه مطرح کرد: «کدام مقام را در زندگی خود هدف قرار داده اید؟» و از دانش آموزان استان خواست تا با توجه به متعدد بودن مقامها به این سؤال پاسخ دهند.
وی آموزش و پرورش را به مثلثی تشبیه کرد که معلم و استاد، دانش آموز و دانشجو و اولیاء و مربیان سه رأس این مثلث هستند، قاعده این مثلث محتوای آموزشی و اضلاع این مثلث یکی آموزش و دیگری امور پرورشی است.
میرمحمدی تصریح کرد: رئوس این مثلث باید در تعامل با یکدیگر باشند و مشارکت فعال برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش داشته باشند و در سایه این تعامل است که این مثلث می تواند با قاعده محتوای آموزشی که برخاسته از همه زمینه های اعتقادی و علمی است نیازهای ما را پاسخگو باشد.
 عالی‌ترین مقام اجرایی استان افزود: ضلع آموزش مرزهای علم و دانش را در می‌نوردد و ضلع امور پرورشی نیز سبک زندگی و کار و تلاش ما را به ظهور می رساند.
وی خاطرنشان ساخت: بنابراین شایسته است دانش آموزان اهداف خود را در تحصیل براساس محتوای آموزشی و مشارکت فعال و تعامل سازنده پایه‌ریزی کنند.
میرمحمدی با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس گفت: استقلال، آزادی، امنیت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران را عزیزان سپاهی، ارتشی و بسیجی رقم زدند و پیروزی در دفاع مقدس را مدیون حمایت مردم از همه اقشار و اقوام هستیم.


نیاز به آمار دقیق برای برنامه‌ریزی‌ها


استاندار یزد همچنین به آغاز سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در استان و همزمان در سراسر کشور اشاره و افزود: برای برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیریها نیاز به آمار دقیق و صحیح داریم و لازم است آمار و اطلاعات به صورت آنچه که هست منعکس شود.
میرمحمدی تصریح کرد : اگر آمار نادرست باشد پایه برنامه‌ریزی‌ها متزلزل است و دانش آموزان و دانشجویان به جهت آشنایی با علوم روز و رایانه و پاکی و صداقتی که در آنهاست می‌توانند در کمک به اجرای موفق سرشماری نفوس و مسکن نقش بسیار مهمی داشته باشند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود از فرهنگیان، معلمان و اساتید استان که به امر علم و پژوهش همت گمارده‌اند و دانش آموزان استان که با تلاش و کوشش 23 سال متوالی مقام نخست کنکور سراسری را به‌دست آورده‌اند و خیّرین استان به ویژه خیّرین مدرسه ساز که منشأ خیر و برکت هستند تقدیر و تشکر کرد.


تجهیز پژوهش‌سرای استان به تجهیزات لیزری
«قربانعلی افشانی» مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این مراسم ضمن قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی 96- 95،کسب موفقیت استان یزد در کنکور سراسری و رتبه نخست این استان در کنکور را برای بیست و سومین سال متوالی ستودنی دانست و از تجهیز یک پژوهش‌سرای استان به تجهیزات لیزری در آینده ای نزدیک خبر داد.
«احمد شیرزاد» مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم ضمن تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت گفت: در سال تحصیلی جدید 207هزار دانش آموز یزدی در دو هزار مدرسه و نه هزار کلاس درس مشغول به تحصیل شده اند و 14هزار فرهنگی و معلم استان نیز به تعلیم و تربیت این دانش آموزان مشغول هستند.
در پایان این مراسم از «احمد سالاری» خیّر مدرسه‌ساز که دبیرستان دخترانه حضرت ابوالفضل (ع) نیز به همت او احداث شده است تجلیل شد.
گفتنی است همچنبن استاندار یزد از مراحل آغاز سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن استان و اجرای این طرح بازدید کرد.  
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.