عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت گفت: دشمنان با تحریمها به دنبال فلج کردن ما بودند اما همان روحیه مقاومت که در دوران جنگ نصیبمان شد، تن به مذاکره ما دهند.

علت تن دادن دشمن به مذاکره

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید رضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به هفته دفاع مقدس و تأثیر فرهنگ دفاع مقدس بر روی مردم، اظهار کرد: همان‌گونه که قرآن و احادیث اهل‌بیت بیان می‌کنند، ما باید برای دفاع از خود، از همه امکانات و ابزار استفاده و خودمان را نیرومند سازیم.

وی بازدارندگی را مرحله اول مقابله با دشمن عنوان کرد و گفت: در جنگ تحمیلی، کشور ما آسیبهای زیادی دید، بطوریکه زمان جنگ 8 سال تحمیلی از جنگ جهانی دوم هم بیشتر بود و این موضوع باعث شد تا به کشور آسیبهای زیادی وارد شود و درعین‌حال نیز به متجاوز خسارت سنگینی وارد شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس هرگز اجازه ندادند دشمن پلید جهانی، صدام و حامیان او به کمترین اهداف خود برسند و در قطع‌نامه 598، نیز شاهد بودیم که صدام متجاوز محسوب و بنا شد که مبلغ 100 میلیارد دلار  به ایران خسارت بپردازد.

اکرمی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه دشمنان در دو حوزه اقتصاد و نظامی مانع پیشرفت ما هستند، گفت: باید برای برخورد و مقابله  با تهاجم‌های آنها آمادگی کامل داشته باشیم. دشمن در جنگ تحمیلی نتوانست چیزی را نصیب خود کند و بعد آن به فکر تحریم 12 ساله افتاد اما بازهم در آن چیزی نصیبش نشد.

وی افزود: دشمنان با تحریم‌ها به دنبال فلج کردن ما بودند اما همان روحیه مقاومت و جهادی که در دوران جنگ تحمیلی نصیبمان شد را در این تحریم‌ها به‌کار بردیم و این امر باعث شد که دشمنان تن به مذاکره ما بدهند و در مذاکرات هم شاهد بودیم که منطق  قدرت ایران بر منطق  قدرت دشمن غلبه پیدا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.