قدس آنلاین- هادی زهرایی: رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید استان خراسان رضوی گفت: طی هفته جاری شاهد بازگشایی مرز باجگیران بوده‌ایم، اما محدودیت‌های حمل و نقل بار توسط کشور ترکمنستان در این مرز هنوز پابر جاست و این کشور تمایلی ندارد مرز را فعال‌تر کند که علت این امر نزدیکی مرز باجگیران به پایتخت کشور ترکمنستان است.

ترکمنستان تمایلی برای فعال کردن مرز باجگیران ندارد

داوود کشاورزیان گفت: اولویت اول سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در کشور ارتقای‌ایمنی در جاده‌هاست و کارهایی که باعث‌ایمنی بیشتر در جاده‌ها می‌شود.

معاون وزیر راه شهرسازی ادامه داد: براساس قانون جرایم راهنمایی و رانندگی، تعلل مدیران در بحث‌ایمنی در جاده‌ها می‌تواند در تصادف سهمی داشته باشد و مسؤولیت، متوجه شخص مدیر است و این مسایل را نمی‌توان به آینده موکول کرد.

 افتتاح 500 دوربین نظارتی

وی ادامه داد: پروژه‌های ملی برای ارتقای‌ایمنی راه‌ها در کشور در حال اجراست که روز شنبه 500 دوربین نظارتی ثبت تخلفات سرعت در جاده‌های کشور نصب شده به بهربرداری خواهد رسید و همزمان سامانه سپهتن یا سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان در بخش حمل ونقل در مرحله اول  برای اتوبوس‌ها ومراحل بعد سایر ناوگان حمل و نقل عمومی نصب خواهد شد و این سیستم برای کنترل ‌ایمنی بیشتر وسایل نقلیه عمومی ومصرف سوخت براساس پیمایش است.

کشاورزیان تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای راهداری وحمل و نقل جاده‌ای اقدامات حفاظتی برای نگهداری بهتر جاده‌ها به عنوان یک سرمایه ملی کشور است. وی ادامه داد: درحال حاضر بیش از 34 هزار کیلومتر راه شریانی و حدود 50 هزار کیلومتر راه غیر شریانی و بیش از 115 هزار راه روستایی در کشور وجود دارد که از محل اعتبارات استانی برای نگهداری آن‌ها هزینه می‌شود، اما متأسفانه به دلیل شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها این عمل از عهده استان‌ها خارج است و منابع ملی جایگزین نیز برای این کارها دیده نشده است و ما با اعتبارات موجود فقط راه‌های شریانی را می‌توانیم نگهداری کنیم.

 ارتقای کیفیت حمل و نقل

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص برنامه‌ها در بخش حمل و نقل گفت: روند حمل و نقل مسافر در شبکه ریلی و جاده‌ای با وسایل عمومی رو به کاهش و تعداد تردد خودروهای شخصی رو به افزایش است و سیاست سازمان حمل ونقل جاده‌ای در بخش حمل و نقل عمومی ارتقای کیفیت از روش برند سازی و اجرای سیستم یکپارچه حمل ونقل است.

وی در خصوص ناوگان حمل ونقل کالا نیز گفت: دراین بخش در کشور مازاد داریم که باعث زیان همه افراد شده است و این یعنی مصرف سوخت و آلودگی محیط زیست بیشتر، بنابراین باید تلاش کنیم ناوگان فرسوده را از رده خارج کنیم.

ساخت پایانه جدید در دوغارون

کشاورزیان افزود: خراسان رضوی با داشتن چهار پایانه مرزی جایگاه ویژه‌ای در حمل و نقل ترانزیتی کشور دارد که یکی از برنامه‌های ما تجهیز پایانه‌های مرزی است که امیدواریم با جانمایی هر سریع‌تر پایانه مرزی دوغارون  ساخت ساختمان جدید این پایانه شروع شود.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت با کمک سازمان‌های مختلف برنامه جامع حمل و نقل 25 ساله استان تهیه شده است که تا سال 1420 در بخش‌های ریلی، جاده و هوایی برنامه مدون داریم.

مقدوری گفت: در چهارماه نخست امسال شاهد کاهش 27 درصدی تلفات جاده‌ای در استان بوده‌ایم که رتبه دوم کشوری را داریم.

وی ادامه داد: در بخش حمل ونقل در میانه دهه 70 رتبه 26 کشور بودیم که در حال حاضر با سرمایه گذاری‌های انجام شده جزو هشت استان برتر کشور هستیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم ابراهیم نصری به عنوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی معرفی و از زحمات جواد وحدتی فرد تشکر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.