«گهواره خونین»، «فرات تشنه می‌ماند»، «عصر عاشورا» و «محاصره» تعدادی از کارهای عاشورایی استاد حبیب‌الله صادقی است.

آن گاه که هنرمند اردات به مولایش را در تابلوهایش نشان می دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، استاد «حبیب‌الله صادقی» از طراحان و نقاشان متعهد کشورمان است که از 24 سال گذشته در عصر عاشورا قلم به دست می‌گیرد و تابلویی پیرامون واقعه بزرگ عاشورا طراحی می‌کند.

«گهواره خونین»، «فرات تشنه می‌ماند»، «عصر عاشورا» و «محاصره» تعدادی از کارهای عاشورایی استاد صادقی است که این آثار را در ادامه می‌بینیم.


تابلوی «فرات تشنه می‌ماند»؛ مکتب:نگارگری؛ محل نگهداری در مجموعه شخصی استاد صادقی. در این اثر لحظه حضور حضرت ابوالفضل (ع) در کنار نهر فرات به تصویر کشیده شده است و اهل خیمه‌ که منتظر آب هستند. 


عنوان اثر: گهواره خونین؛ محل نگهداری: مجموعه شخصی استاد صادقی؛ مکتب: نگارگری. استاد در این اثر لحظه شهادت حضرت علی اصغر(ع) را در آغوش پدر به تصویر کشیده است.


عنوان اثر: «محاصره» محل نگهداری: گنجینه موزه معاصر اصفهان؛ مکتب: سمبلیسم؛ تکنیک: رنگ روغن؛ در این تصویر لحظه محاصره امام حسین (ع) توسط سپاهیان یزید را می‌بینیم.


عنوان اثر «ظهر عاشورا»؛ محل نگهداری: مجموعه شخصی؛ مکتب: نگارگری.استاد صادقی در این اثر لحظه بریده شدن سر امام حسین (ع) توسط شمر ملعون را به تصویر کشیده است.


ظهر عاشورا؛ محل نگهداری: گنجینه فرهنگستان هنر؛ مکتب: سمبلیسم؛ تکنیک: رنگ روغن؛ در این تابلو سرهای بریده امام حسین (ع) و یاران ایشان را بر بالای نیزه‌ها می‌بینیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.