قدس آنلاین- بجنورد- نادیا یزدانی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی از ابلاغ 79میلیارد ریالی اعتبار دفتر رهبری برای 4کتابخانه استان خبر داد.

اختصاص 79 میلیارد ریال اعتبار برای 4 کتابخانه خراسان شمالی

حسین فرخنده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت:اعتبار جذب شده شامل کتابخانه های آشخانه،شیروان،اسفراین وکتابخانه مرکزی بجنورد است.

وی افزود:طی پیگیری های مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان مقررشد 5میلیارد و800میلیون تومان اعتبار برای کتابخانه مرکزی بجنورد وکتابخانه های اسفراین ،آشخانه و2میلیارد و100میلیون تومان برای کتابخانه شیروان اختصاص یابد.

وی بابیان اینکه ساخت کتابخانه مرکزی بجنورد از سال85 آغاز شده و تا کنون 3میلیارد و500میلیون تومان از محل سفر رهبری و250میلیون تومان نیز از محل اعتبارات استانی به این پروژه اختصاص یافته است.

فرخنده خاطر نشان کرد:این پروژه با پیشرفت فیزیکی 90درصدبرای بهره برداری و تجهیز به 2میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی همچنین یادآورشد:کتابخانه عمومی اسفراین که ساخت آن از سال 93شروع شده تاکنون 3میلیارد تومان از محل سفر رهبری و42میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته که برای تکمیل این پروژه 2میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی ادامه داد:این کتابخانه به تخصیص اعتبارات سفر رهبری نسبت به دیگر کتابخانه ها از پیشرفت خوبی برخورداربوده است.

فرخنده با اشاره به شروع ساخت کتابخانه مانه وسملقان که از سال88آغاز شده نیز افزود:این پروژه با اختصاص اعتباری بالغ بر2میلیارد تومان از محل سفر رهبری و764میلیون تومان اعتبار استانی با 70درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند 2میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری است.

 وی در پایان گفت:امید وار هستیم تا این پروژه ها در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.