قدس آنلاین: شهردار مشهد گفت: تملک اراضی در طرح نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی نیازمند اولویت‌بندی است.

تملک اراضی در طرح نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی نیازمند اولویت‌بندی است

به گزارش قدس آنلاین، سیدصولت مرتضوی در مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه ثامن اظهار داشت: منطقه ثامن به 2 دلیل کانون خدمت به اولیا الله است اول اینکه در مرکز آن مضجع شریف امام رضا(ع) جای دارد و ثانیا این حرم مرکز وحدت بوده و انفاس قدسیه‌ای در جوار این امام همام آرمیده‌اند که هر کدامشان دارای ارزش بلند معنوی است.

مرتضوی با اشاره به سفر سالانه 30 میلیون زائر ایرانی و خارجی به منطقه ثامن و مشهدالرضا(ع)، حرم رضوی را مهم‌ترین و مقدس‌ترین مکان دانست و تصریح کرد: باید تمام توان خود را مصروف خدمت به این مکان کنیم قصور و تقصیر در خدمت‌رسانی قابل بخشش نبوده و غفلت سبب خساراتی می‌شود که قابل جبران نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی براساس مکاتبات وزیر سابق راه و شهرسازی با مقام معظم رهبری آغاز شد که بعدها با دو انحراف روبه‌رو شدیم که یکی از آنها برداشت ناصحیح از اجرای طرح بوده که همان تعریف تراز صفر است و دیگری تبدیل شدن کارگزار به کارفرماست.

شهردار مشهد با بیان اینکه شهردار جدید منطقه ثامن شخصی صاحب ایده و توانمند در حوزه مسائل و مدیریت شهری است افزود: وی علاوه بر اینکه مدیریت شهرداری منطقه ثامن را برعهده دارد، به عنوان مشاور اینجانب نیز در جلسات معاونان شهرداری مشهد نیز شرکت می‌کند.

مرتضوی در ادامه تصریح کرد: در زمینه تامین منابع بنا بود که پروانه‌ها بخشی از آن‌ را تامین کند و کارگزار منابعی را تعریف کرده و از قبل آن درآمدی را کسب کند.

وی با بیان اینکه شهردار جدید می‌تواند منویات جدیدی را اجرا کند و امیدواریم در همین بازه زمانی کوتاه مدت بتوانیم به مولفه‌های جدیدی از خدمت‌رسانی دست پیدا کنیم اظهار داشت: شهرداری به حذف تراز ادامه خواهد داد و شهردار منطقه نیز باید از تملک متفرق املاک پرهیز کند.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه تملک باید در حوزه بلوار شهید شوشتری، خیابان‌های شعاعی و ره باغ‌ها باشد، نسبت به توسعه  مشارکت با اولویت ساکنین، مجاوران و سپس داخل و خارج کشور تاکید کرد و افزود: شهرداری منطقه ثامن به شهرداری و آستان قدس می‌تواند کمک کند و تولیت آستان قدس رضوی نیز برای هر عملی که موجبات آرامش زائران رضوی را فراهم کند مساعدت می‌کند.

مرتضوی نگاه آستان قدس به شهرداری منطقه ثامن و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی را مثبت و منطقی ارزیابی کرد و افزود: خیابان آیت‌الله واعظ طبسی(ره) با جدیت پیگیری شود و تلاش شود تا پروژه شارستان و ره باغ نعیم به اتمام برسد.

وی گفت: ضمیری شهردار سابق منطقه ثامن پاک زندگی کرد و انسانی پاکدست است که صرفا خدمت‌گذاری را اولویت کار خود قرار داده بود.

محمدکمال سرویها رئیس شوراری شهر مشهد هم ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده در این منطقه اظهار داشت: ایشان در مدت زمانی که سمت شهردار منطقه ثامن را داشتند، کارنامه خوبی را از خود به جا گذاشتند.

سرویها با بیان اینکه برخی از کارها و اقدامات هنوز نیمه تمام مانده‌ و به فرجام نرسیده‌اند، تصریح کرد: اتمام این کارها باید سرعت بیشتری به خود گیرد و به صورت جدی تر به آن‌ها پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه درحدود 10 ماه به اتمام کار شورای چهارم باقی مانده است، گفت: باید سعی کنیم که موازی کاری‌های موجود به حداقل برسد و شاهد اتفاقات خوبی در این مدت باقی‌مانده باشیم.

رئیس شورای شهر مشهد منطقه ثامن را پیشانی دیگر مناطق مشهد دانست و اظهار امیدواری کرد که با تدبیر شهردار مشهد در آینده نیز اتفاقات خوبی برای این منطقه و شهر مشهد بیفتد.

سرویها در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای محمود عیدی، شهردار منطقه ثامن، گفت: تمامی نهادها باید در پیشرفت طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی مشارکت داشته باشند و پروژه های نیمه تمام نیز در اولویت کاری مدیریت جدید قرارگیرد.

محمود عیدی، شهردار جدید منطقه ثامن مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در مدیریت قبلی منطقه صورت گرفته و تنها کسانی که در حوزه شهری فعالیت می‌کنند می‌توانند میزان تلاش های انجام شده را تخمین بزنند.

عیدی، تونل انرژی را یکی از نمادهای تلاش بارز در این منطقه دانست و افزود: هر طرحی چون زاییده ذهن انسانی است شامل خطا می‌شود، ما باید قدردان زحمات انجام شده، باشیم و درصدد رفع مشکلات موجود برآییم.

وی با بیان اینکه منطقه ثامن علاوه بر فرسودگی با معضلات حاشیه نشینی نیز همراه شده است، تصریح کرد: اگر همه نگاه ها به سمت بارگاه ملکوتی باشد در هیج زمینه ای به خطا نمی‌رویم.

مشاور شهردار مشهد در ادامه سخنان خود گفت: همه باید در پیشبرد اهداف کنونی منطقه مشارکت داشته باشند و آستان قدس وزارت راه و شهرسازی و شهرداری نیز به ‌عنوان اصلی ترین نهادها باید در پیشبرد این امر کمک کنند.

عیدی افزود: مطمئنم و یقین دارم توان فنی و مدیریتی کشور و مشهد می تواند این طرح را در زمان مناسب به سرانجام برساند و رمز موفیقت در این مهم، وحدت همدلی و هدف گزاری درست است.

حمید ضمیری شهردار سابق منطقه ثامن مشهد نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در دوره مسئولیتی خود در این منطقه، گفت: اقدامات زیادی در این مدت انجام شد و به طور مثال در یکی از موارد حدود 10هزار میلیارد تومان هزینه شد تا حدود 7 هزار پلاک با هدف افزایش دسترسی‌ها به حرم مطهر و تبدیل اماکن مسکونی به اقامتی خریداری شود.

شهردار سابق منطقه ثامن مشهد تصریح کرد: همچنین در رویکرد جدید، حفظ اماکن تاریخی و فرهنگی، کاهش ارتفاع طبقات و تراکم‌ها، افزایش فضای خدماتی در دستور کار قرار دارد که اجرای آن نیازمند اعتبار و منابع کافی است که باید توسط سهامداران طرح یعنی آستان قدس رضوی، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی تأمین شود.

ضمیری تأکید کرد: با توجه به علم دانشگاه‌ها و تجربه‌ای که اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مشهد دارند تقاضا می‌شود تا در دوره مدیریتی جدید شهرداری منطقه ثامن مشهد به موضوعاتی همچون بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی پرداخته شود و در جهت پیشبرد کمی و کیفی آن کمک شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.