قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: امسال از محل اعتبارات تملک و دارایی، ۸۰۰ میلیون تومان برای کتابخانه‌های شهرستان فردوس درنظر گرفته شده است.

اختصاص۸۰۰ میلیون تومان  اعتباربرای توسعه وتجهیز کتابخانه‌های شهرستان فردوس

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، محمدرضا رضایی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس اظهار داشت: در سال ۹۳، سهم کتابخانه‌های عمومی استان از محل اعتبارات تملک و دارایی، یک میلیارد و ۸۵ میلیون تومان بود که امسال این مبلغ فقط برای شهرستان فردوس به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده و سهم کتابخانه‌های کل استان نیز از محل تملک، ۳ میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی با اشاره به اهتمام ویژه مسئولان شهرستان فردوس در حمایت از کتاب و کتابخوانی، گفت: امیدواریم با کلنگ‌زنی و احداث کتابخانه مرکزی فردوس با همکاری بنیاد علمی آموزشی قلم چی، قدمی مثبت در جهت اعتلای فرهنگ مطالعه در شهرستان برداشته شود.

وی با اظهار امیدواری از کلنگ‌زنی این کتابخانه در ایام بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار امسال گفت: پس از پیگیری‌هایی که با بنیاد قلم چی صورت گرفت، در نهایت ۱۰ خردادماه تفاهم نامه‌ای بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و این بنیاد منعقد شد که مطابق آن، بنیاد قلم‌چی مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت کتابخانه مرکزی فردوس تقبل کرده است که قرار است در ۲ فاز پرداخت شود.

رضایی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که حتی گردشگران به عنوان یک اثر فاخر از آن دیدن کنند، گفت: چنانچه فضای کتابخانه از استانداردها و مبلمان مناسبی برخوردار باشد، مراجعان را جذب خود می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: هدف و برنامه اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در سال جاری، بهسازی و شاداب سازی وضعیت کتابخانه‌های موجود در استان است که پیرو این مسئله، اخیراً کتابخانه عمومی قائم(عج) فردوس نیز بهسازی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.