یک فعال یمنی معتقد است از آغاز تجاوز عربستان به یمن، پایگاه مردمی نیروهای انصار الله گسترش‌یافته و بسیاری از مردم یمن را در برگرفته است.

صدور دستور تجاوز به یمن از طرف واشنگتن / پایگاه مردمی انصار الله گسترش‌ یافته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالغنی احمد السقاف»، فعال یمنی با بیان اینکه حمایت‌های مردمی از انصار الله بیشتر شده است، گفت: در طول حملات وحشیانه و در عرصه‌های نظامی و رسانه‌ای دشمن به دنبال جداسازی انصار الله از پایگاه‌های مردمی‌اش بوده است؛ اما چیزی که اتفاق افتاد که در پیش‌بینی آن‌ها وجود نداشت؛ این پایگاه مردمی گسترش یافت و بسیاری از مردم یمن را در برگرفت؛ چراکه انصار الله به مدافعان این سرزمین و مبارزان نگرانی‌ها و مشکلات یمن تبدیل شدند. درنتیجه هر شهروند یمنی مسئولیت حمایت از هر سربازی را بر عهده خود می‌داند؛ چراکه آن سرباز برای شرف و آبرو او می‌جنگد. بزرگ‌ترین دلیل این حرف، تظاهرات و راه‌پیمایی‌های میلیونی است که برای حمایت از مقاومت و پایداری مبارزان برگزار می‌شود.

او با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی و حقوق بشری در برابر جنایات سعودی‌ها، این سازمان‌ها را تحت سلطه آمریکا و عربستان دانست و گفت: جنایاتی که در طول یک سال و نیم گذشته علیه مردم یمن صورت گرفته، توهین به بشریت است؛ اما هیچ احساس و عواطف انسانی را در میان سازمان ملل متحد یا سازمان‌های حقوق بشری به وجود نیاورده است؛ چراکه این سازمان‌ها همگی نتیجه¬ی تصمیم سیاسی استکبار جهانی هستند و تحت سلطه دلارهای آمریکایی و ریال‌های عربستان سعودی اداره می‌شوند.

السقاف در خصوص نقش آمریکا در این جنایات بشری تأکید کرد: نقش ایالات‌متحده و متحدانش در تجاوز به یمن، نقشی کلیدی و محوری است؛ چراکه این تجاوز از واشنگتن و نه از ریاض اعلام شد. سفیر عربستان سعودی نیز در آن زمان (عادل الجبیر) گفت که مشاوره با تصمیم‌گیرندگان آمریکا در مورد استفاده از نیروی نظامی برای هدف قرار دادن یمن از ماه‌های قبل صورت گرفته بوده است. علاوه بر این تمام مراحل عملیات نظامی قبل از انجام آن، با آمریکا هماهنگ شده است. نباید فراموش کنیم که حداقل چهل‌وپنج مشاور آمریکایی در پایگاه‌های نظامی عربستان به ارائه مشاوره نظامی و نظارت بر عملیات هوایی حضور دارند.

او در پاسخ به این سؤال «با توجه به اینکه آمریکا و کشورهای غربی حمایت از این جنایات به دنبال تضعیف مسلمانان هستند، پس چرا عربستان سعودی در زمین غرب بازی می‌کند؟» گفت: زیرا رژیم سعودی در آغوش غرب به دنیا آمده و رشد کرده است. به عبارتی عربستان سعودی از تأسیس خود وام‌دار سیاستهای غربی بوده است و امروز هم با تصمیمات غرب کنار می‌آید. عربستان سعودی رابطه با اسلام ندارد و بیش از اینکه به آن نفع رساند، باعث زیان اسلام شده است. دلیل این ادعا حمایت عربستان سعودی از سازمان‌های تروریستی مانند القاعده و داعش است که اسلام را در مقابل جهانیان هولناک نشان داده است. درواقع تنها ذینفعان این اعمال، استعمارگران غربی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.