قدس آنلاین-شهرکرد-لیلا احمدی: در بحث کرسیهای آزاد اندیشی باید در مرحله نخست موضوعات پیشنهادی را ارائه دهید و پس از تصویب اقدام به اجرای کرسی آزاد اندیشی کنید.

موضوعات تحقیقات پایانی طلاب باید با شاخص های امروزی جامعه تطبیق داده شود

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، معاون آموزش و پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، در نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان، با تأکید بر اینکه همه امور پژوهشی مدارس باید بر اساس آیین نامه صورت گیرد، گفت: یکی از اموری که در مدارس باید به آن توجه جدی شود تشکیل پرونده پژوهشی برای همه طلاب است که باید در دستور کار معاونان پژوهش قرار گیرد.

اکبری، ساماندهی کتابخانه مدارس را یکی از ضرورتهای امور پژوهشی عنوان کرد و افزود: در بحث کتابخانه مدارس تا به امروز نیروها به صورت حق التدریس و ساعتی حقوق می گرفتند اما از امسال این نیروها رسمی شده اند و این همان نیروی کمک پژوهشی در معاونتهای مدارس است.

وی با تأکید بر اینکه ثبت اطلاعات کتابها در سامانه های کتابخانه های مدارس لازم و ضروری است، افزود: از آنجایی که ساماندهی امور مربوط به کتابخانه های مدارس علمیه بر عهده معاونت پژوهش است بنابراین باید از نیروهای جوان و خوش سلیقه در این زمینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز تخصصی معصومیه شهرکرد در بحث برگزاری کرسی های آزاد اندیشی بسیار فعال است و بر خلاف برخی مدارس، بر اساس آیین نامه ابلاغی پیش می روند، خاطرنشان کرد: در بحث کرسیهای آزاد اندیشی باید در مرحله نخست موضوعات پیشنهادی را ارائه دهید و پس از تصویب اقدام به اجرای کرسی آزاد اندیشی کنید.

معاون آموزش و پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در مدارس بسیار لازم و ضروری است و باید با جدیت پیگیری شود، اظهار کرد: به یقین برگزاری این کرسی های آزاداندیشی نقش بسزایی در رشد فکری و بصیرتی طلاب خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری هرساله در بحث جشنواره ها و فراخوانهای پزوهشی جزء رتبه های برتر کشوری است، تصریح کرد: در سال تحصیلی 93-94 این مدیریت حائز رتبه 5 کشور در امور پژوهشی شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

اکبری با اشاره به اینکه بودجه های پژوهشی جوابگوی مطالبات نیست، خاطرنشان کرد: به یقین هماهنگی بین معاون پژوهشی، مدیریت مدرسه و معاونت مالی در این راستا راهگشای بسیاری از مشکلات است.

وی در ادامه به بحث موضوعات تحقیقات پایانی طلاب اشاره کرد و گفت: بیشتر موضوعات حول محور فروع دین و یا مسائل اخلاقی تربیتی است که معمولا در سطح جامعه اشباع شده است؛ باید موضوعات تخصصی تر شوند و این از ضرورتهای امروز حوزه های علمیه است.

معاون آموزش و پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه موضوعات تحقیقات پایانی طلاب باید با شاخصهای امروزی جامعه تطبیق داده شود، گفت: باید کمتر به موضوعات کل پرداخته شود و بیشتر به نیازهای روز طلاب توجه صورت گیرد که در این راستا بیش از 300 موضوع آماده و به مدارس ارسال شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.