وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برای صیانت از خون شهدا و انقلاب اسلامی بود.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برای صیانت از خون شهدا و انقلاب اسلامی بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی که در نشستی با دانشجویان دانشگاه دولتی یاسوج با عنوان "از تسخیر تا تحقیر" سخن می گفت، افزود: جوانان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعال بودند و نقش آفرینی می کردند و مهمترین کارهای آنها تسخیر لانه جاسوسی بود.

وی اضافه کرد: اگر لانه جاسوسی آمریکا که در آن برنامه های اختلاف افکنی قومی، آشوب های ملی و منطقه و کودتا طراحی می کردند، در روز 13 آبان تسخیر نمی شد معلوم نبود که انقلاب اسلامی تداوم پیدا می کرد یا نه و این اقدام برای صیانت از خون شهدا و انقلاب اسلامی بود. روز 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم خاطرنشان کرد: دانشجو با توجه به نقش مهمی که در جامعه دارد باید نسبت به مسایل کشورش بی تفاوت نباشد. دانشگاه مرکز آزاد اندیشی و تفکر آراء است و نباید مسئولان دانشگاه نگران باشند. امروز هم دانشجویان باید پیشگام و در استکبارستیزی الگو باشند.

حسینی تصریح کرد: آمریکا دنبال محدود کردن ایران و ضعیف کردن پایگاه های ایران اسلامی در منطقه است و از جنایات عربستان در کشور اسلامی یمن حمایت می کند و وقتی که ایران اسلامی از سوریه و عراق حمایت می کند برآشفته می شوند. باید طراحی های امریکا را در منطقه از بین ببریم چراکه هدف اصلی اش از حضور در منطقه ایران اسلامی است.

وی  در خصوص شعار "مرگ بر آمریکا" بیان کرد: شعار مرگ بر آمریکا و شور ضد استعماری و ضد استبدادی در ایران اسلامی از دهه 40 ایجاد شد. آمریکا ماهیتش تغییر نکرده است انسان‌های ساده اندیشی هستند که می گویند " مرگ بر آمریکا نگوییم و مراسم 13 آبان را برگزار نکنیم.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی عنوان کرد: در قرآن آمده است کافر نمی تواند برمسلمان سیطره پیدا کند اگر این آیه قرآن در برخی کشورهای مسلمان عملی می شد شاهد خواری و ذلت کشورهای اسلامی نبودیم و دیگران برای مسلمانان تعیین تکلیف نمی کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: اگر در دوران دفاع مقدس توانسته ایم کشور را از دست دشمن نجات دهیم تنها بدلیل توان و قدرت نظامی نبود بلکه با روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت بوده که توانسته ایم ایستادگی کنیم و از کشور خود دفاع نماییم.

حسینی ادامه داد: در جنگ نظامی فرهنگ اولویت داشت و امروز نیز جنگ فرهنگی است که دشمن اعتقادات و باورهای ما را هدف قرار داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: ایران در رابطه با برجام تعهدات خود را عملی کرده اما تا کنون طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده اند و شرط و شروط برای ما مطرح می کنند که این امر ماهیت دشمنان انقلاب اسلامی را بیشتر نشان داد و این کشورها وقتی راضی می شوند که ما دست از آرمانهای خود برداریم.

حسینی افزود: مهمترین مشکل فعلی کشور دغدغه فرهنگی است که فرهنگ اکنون اولویت ندارد و سه سال است که نقشه فرهنگی کشور اجرایی نشده و به آن توجه نمی شود. اگر فرهنگ اولویت داشت اعتبارات بیشتری به این بخش اختصاص می یافت. روز 16 آذر و 13 آبان هر دو به نام دانشجویان ثبت شده و دانشجویان در آنها نقش داشتند که هر دو جنبه ضد استعماری و استکباری دارند.

وی در خصوص عملکرد دولت نهم و دهم بیان کرد: دولتهای نهم و دهم خدماتی را به کشور ارائه کردند که البته ممکن است ایرادات و ضعف هایی هم داشته باشد که باید وزرای دولت فعلی و دولت قبل در جلساتی بنشینند تا بررسی کنند وعده های داده شده خود را  اعلام کنند که چه میزان عملی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم به حقوق بشر مورد ادعای غرب و آمریکا اشاره و اضافه کرد: وقتی رژیم صهیونیستی 700 نفر غیرنظامی را در مراسم عروسی بمباران می‌کند کار ضد حقوق بشری صورت نگرفته است اما اگر کشوری مثل ایران چند جاسوس را زندان می‌کند به زعم آنها ما ضد حقوق بشر هستیم. در بسیاری از کشورهای همسایه و دوستان آمریکا دموکراسی وجود ندارد و در ایران دموکراسی به بهترین نحو وجود دارد و نشانه آن هم چرخش دولت‌ها و مجالس است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.