دادستان کل سوئیس تحقیقات درباره جاسوسی سیاسی در هتل محل مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در ژنو را متوقف کرد.

توقف تحقیقات درباره جاسوسی از هتل مذاکرات 1+5

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ دادستان کل سوئیس تحقیقات درباره جاسوسی سیاسی در هتل محل مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در«ژنو» که یک ماه بعد از برگزاری گفت‌وگوها درباره برنامه هسته‌ای ایران آغاز شده بود را متوقف کرد.

دفتر دادستان کل سوئیس اعلام کرد شواهد کافی درباره افرادی که پشت این جاسوسی هستند، وجود ندارد.

این تحقیقات در ماه مه 2015 بعد از آن آغاز شد که یک بدافزار در رایانه‌های هتل محل مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در ژنو پیدا شد.

دفتر دادستانی سوئیس روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحقیقات نشان داد که شمار چشمگیری از رایانه‌ها (سرورها و دستگاههای رایانه‌ها ) در هتل ژنو با نوعی از بدافزار آلوده شده‌اند. این بدافزار با هدف جاسوسی ایجاد شده بود و اساساً برای جمع‌آوری اطلاعات رایانه‌های آلوده شده استفاده می‌شود».

یک منبع اعلام کرد که این بدافزار در رایانه‌های هتل «پرزیدنت ویلسون» که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 یک ماه قبل از آن در آنجا برگزار شده بود، کشف شده است.

دفتر دادستان کل سوئیس اعلام کرد که فرایند تحقیقات درباره این جاسوسی را به حالت تعلیق درآورده است زیرا هیچ شواهدی در خصوص هویت عاملان این برنامه جاسوسی به دست نیامده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.