وزیر نیرو ضمن تاکید بر اهمیت تامین آب شرب سالم در سراسر کشور، تامین آب شرب مناطق محروم را دستور کار همیشگی وزارت نیرو خواند.

تاکید وزارت نیرو بر تامین آب مناطق محروم

به‌ گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و معاونت علمی و مهندسی ریاست جمهوری و انجمن خیریه توسعه و علم و فناوری ایرانیان امضا شد.

حمید چیت‌چیان-  وزیر نیرو - در آیین امضای این یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه، اظهار کرد: ایجاد بازار برای شرکت‌های نوآور کار ما است و این موضوعی است که به همت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام می‌شود و ما امتیازات ویژه ای برای کسانی که با فناوری داخلی طرح‌های نوآورانه خود را انجام می‌دهند، قائل می‌شویم.

وی با اشاره به اهمیت تأمین آب سالم به‌ویژه برای مناطق محروم کشور گفت: ارزش این کار را باید از نتیجه‌گیری آن دریافت کرد نه حجم سرمایه‌گذاری ای که در این زمینه انجام می‌شود.

چیت‌چیان ادامه داد: فراموش نکنیم بحث تأمین آب شرب سالم یکی از مباحث بسیار مهم و اساسی کشور است و وزارت نیرو مطمئناً تمام همت و تلاش خود را در این زمینه به‌کار خواهد بست.

وزیر نیرو گفت: پالایش و تصفیه آب تنها حائز ارزش مادی نیست، بلکه اجر معنوی آن به مراتب بالاتر است و امیدواریم ما بتوانیم از این امر سربلند بیرون آییم.

چیت‌چیان تصریح کرد: ایجاد بازار برای شرکت‌های نوآور کار ماست و این موضوعی است که به همت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام می‌شود و ما امتیازات ویژه ای برای کسانی که با فناوری داخلی طرح‌های نوآورانه خود را انجام می‌دهند، قائل می‌شویم.

وی  اظهار کرد: ما باید علاوه بر نیترات زدایی و آرسنیک زدایی از منابع آب، از ورود آلاینده‌ها به منابع آب شرب جلوگیری کنیم؛ این بحث دوم بسیار مهم‌تر از اولی است و باعث صرفه‌جویی‌های کلان در هزینه‌های مادی و زمانی کشور خواهد شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: باید به ظرافت و هوشمندی خیرینی که بحث کمک به توسعه فناوری به‌ویژه در زمینه تهیه و تصفیه آب آشامیدنی برای مناطق محروم کشور را از بین این همه موضوعات انتخاب کرده‌اند، آفرین گفت و ما نیز بایستی تمامی سعی و همت خود را برای ثمر نشستن این کار پسندیده آن‌ها انجام دهیم.

هدف‌گذاری برای ارائه آب سالم و البته ارزان قیمت

در ادامه سورنا ستاری با اشاره به اهمیت بحث آب برای کشور اظهار کرد: امروز تأمین آب سالم برای کلیه نقاط کشور بسیار حیاتی است و ما می‌بایست تمام همت خود را در این زمینه از طریق بکارگیری فناوری‌ها و ایده‌های جدید بکار بندیم.

وی گفت: ستادهای مختلفی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای استفاده از تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های جدید در زمینه کمک‌رسانی به مسأله آب و خشکسالی از جمله ستاد نانو، ستادآب و خشکسالی و ستاد دریاها وجود دارند.

ستاری  اظهار کرد: هدف تمامی این ستادها ارائه آب سالم و البته ارزان قیمت به مردم از طریق بکارگیری فناوری‌های جدید است.

ستاری در ادامه بیان کرد: انتظار ما از وزارت نیرو و سایر وزارتخانه‌ها تأمین بازار برای شرکت‌های دانش بنیان است، و ما در این زمینه حاضریم ریسک تمامی آن‌ها را قبول کنیم.

وی در پایان گفت: باید از وزارت نیرو تشکر کرد که همواره با گشاده‌رویی و گشاده‌دستی یار و یاور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های تخصصی آب و برق بوده است و باید گفت همواره یکی از وزارتخانه‌های حامی این شرکت‌ها بوده است.

گفتنی است؛ براساس این تفاهم نامه مقرر شد برای پایلوت ۱۰۰ دستگاه تصفیه فاضلاب آب آشامیدنی سالم در اختیار مناطق محروم کشور قرار گیرد.

همچنین در حاشیه این مراسم از دستگاه تصفیه آب با تکنولوژی الکترودیالیز انتخابی که پیش از این تکنولوژی آن تنها در اختیار دو کشور آمریکا و اسرائیل بود، رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.