قدس آنلاین- بیرجند: نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت:شما کتابداران امانتدار علم علما هستید تا این علم به دست مردم برسد و شما کتابداران امانتدار علم عرفان، علم کمال هستید تا مخاطبی که به کتابخانه مراجعه می‌کند بتوانید جذب کنید.

کتابداران امانتدار علم علما هستند تا این علم به دست مردم برسد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دیدار با کتابداران و فعالان عرصه کتابخوانی خراسان جنوبی اظهار داشت: کتاب ترجمان فکر، علم و اندیشه است و از ابزار کار آدمی است که در طول تاریخ بشر را کمک کرده است.

وی افزود: امروز امکانات زیادی به وجود آمده است و با وجود اینکه فضای مجازی در حال حاضر با نهایت توان می‌تازد اما جایگاه کتاب و کتابخوانی محفوظ است و هیچ چیز جای آن را نمی‌تواند پر کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی خطاب به کتابداران گفت: شما خدمت بر علم و اندیشه را با ارزش می‌کنید و توجه به خویش مهم‌ترین مسئله بشر است که خود را بشناسد و بتواند نفع و ضرر خود را بداند و در آن راستا بتواند عمل کند.

عبادی افزود: ما مانند یک تاجر هستیم که در طول عمر فعالیت کرده و بهتر است که در این تجارت دنیا سود نصیبان شود و بتوانیم سودهای لازم را کسب کنیم زیرا سرمایه ما عمر ما است و اگر بخواهیم عمر را به صورت جمعی حساب کنیم هیچگاه عمر قابل قیمت نیست.

وی با بیان انیکه نمی‌توان برای عمر نرخ گذاری کرد اظهار داشت: سرمایه عمر چیزی نیست که خودش بخواهد به عمر ارزش دهد بلکه باید تبدیل به یک کالا شود و آن کالا باید مفید باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسان منهای بعد حیوانی بودنش باید از طریق علم راه خود را مشخص کند وآدم عاقل همیشه به دنبال راه درست است و باید بدانیم که علم نمی‌تواند سود و زیان، خیر و شر را بفهمد زیرا اگر یک انسان بخواهد جهل را انتخاب کند به آن می‌رسد اما اگر بخواهد راه راست را انتخاب کند باید در راه رسیدن آن تلاش کند.

عبادی افزود: تنها دروازه ورود به اقلام زندگی این است که سرمایه عمر را به کالای مفید تبدیل کنیم و این امر از طریق علم میسر می‌شود و علم سرلوحه کار تمامی پیامبران الهی هم بوده است و ما باید از طریق علم همه اقلام را جذب کنیم تا سود حاصل شود.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کرد که در عین حال همه علوم مفید است اما هر علومی جایگاه خود را دارد اظهار داشت: علم فرهنگ در جامعه حرف نخست را زده و اگر علم به فلسفه عمل برسد آن علوم ارزش حیات پیدا می‌کند مابقی علوم هنگامی که هنگامی که به فلسفه عمل برسد ارزش رفاهی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: همه علوم باید ارزش حیاتی داشته و تنها ارزشی که می‌شود تعین کرد از ناحیه فرهنگ علم دین است و در جوامعی که علم و مسائل فرهنگی جایگاه ندارد حیات هم از جایگاهی برخوردار نیست.

عبادی با بیان اینکه گاهی دشمنان با اعمال و رفتار خود دنیا را برای مردم به زندان تبدیل می‌کنند افزود: آنها به بی‌راهه رفته و دنیا را برای مسلمانان تبدیل به زندان می‌کنند مردم بیگناه را کشته و در نهایت خود را هم در عملیاتهای انتحاری می‌کشند.

وی بیان کرد: شما کتابداران امانتدار علم علما هستید تا این علم به دست مردم برسد و شما کتابداران امانتدار علم عرفان، علم کمال هستید تا مخاطبی که به کتابخانه مراجعه می‌کند بتوانید جذب کنید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: هر کتابی و هر علمی مفید نیست بلکه باید سطح مفید بودن را سنجید و کتابخانه‌ها باید برای هر سن و هر دانشی جایگاه داشته باشد تا مخاطب را به خود جذب کند و شما می‌توانید با آرشیوهایی که در کتابخانه‌ها دارید مشاوران خوبی باشید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.