دبیرکل جمعیت رهپویان ضمن برشمردن ۱۴ گام برای موفقیت جبهه انقلاب گفت: ما در انتخابات ریاست جمهوری همه را به وحدت، شایسته گزینی و رسیدن به نامزدی واحد توصیه می کنیم.

14 گام موثر که جبهه انقلاب باید بردارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در چهارمین کنگره این جمعیت که صبح امروز در محل ساختمان این تشکل برگزار شد اظهار کرد: جمعیت رهپویان بیش از هشت سال است که در عرصه سیاسی و اجتماعی فعالیت می کند و تاکنون خیرات و برکات زیادی را برای انقلاب اسلامی داشته است.

وی افزود: اساس شکل گیری رهپویان برای این بود که زمینه مشارکت و حضور و فعالیت نیروهای انقلابی را در عرصه سیاسی کشور فراهم کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: با اینکه امکانات محدود بود و فرصت برای حضور در عرصه سیاسی بسیار کم بود اما به واسطه مجموعه های مختلفی که سال ها در این عرصه تلاش کرده بودند ما توانستیم در میان سایر گروه ها نقش آفرین باشیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان اظهار کرد: جمعیت رهپویان به لطف الهی شرایطی را فراهم کرد که امروز در میان احزاب و گروه ها نقش آفرین است. مطلوب ما هم نقش آفرینی بود و این مهم تاکنون دنبال شده است.

وی افزود: جمعیت رهپویان هیچ گاه نخواست حسابی برای خود باز کند آن چیزی که برایش اهمیت داشت جریان انقلاب و تبعیت از رهبری و خدمت به مردم و تلاش برای کمک، رشد، سامان‌یافتگی و تکامل انقلاب اسلامی بود.

زاکانی به برگزاری چهارمین کنگره این جمعیت اشاره کرد و گفت: چهارمین کنگره آغاز یک حرکت جدید در رهپویان است و ما می خواهیم خود را رشد دهیم تا بتوانیم در مراتب بالاتری به انقلاب اسلامی خدمت کنیم. امروز مجموعه انقلاب شرایط خاصی دارد. رهبر انقلاب فراخوان بزرگی داده اند تا همه ظرفیت های موجود در کشور بسیج شوند. این فراخوان به این معنی است که یا یک تهدیدی انقلاب اسلامی را تهدید می کند یا نیاز انقلاب اسلامی به یک پتانسیل بالاتری است که رهبری از در صحنه بودن و انقلابی بودن سخن می گویند.

دبیرکل جمعیت رهپویان خاطرنشان کرد: ما در انقلاب اسلامی همیشه تهدید داشتیم و تهدیدات امروز هم از همیشه بیشتر است اما فرصت‌هایمان هم زیاد است. رهبری در یکی از دیدارهایشان فرمودند آینده بهتر از امروز است و من هیچ نگرانی نسبت به آینده ندارم.

وی با بیان اینکه ما با جامعه نمونه اسلامی فاصله زیادی داریم، گفت: در شرایط فعلی تهدیدات متعددی را ناظر به انقلاب اسلامی می دانیم. شما نباید تهدیدات سخت علیه انقلاب را نادیده بگیرید و نباید در این مساله غفلت کنید. البته دشمن خوارتر از این است که بخواهد تهدیدی سخت علیه ما داشته باشد، اما ما باید کاری کنیم که دشمن حتی این خیال خام را هم از سر خود بیرون کند.

زاکانی تصریح کرد: شرایط نظام سلطه و اریکه قدرت در آمریکا کاملا مشخص است. مناظره های دو کاندیدای انتخاباتی آمریکا واقعا وهن جامعه بشری است. وقتی مناظرات ترامپ و کلینتون را انسان می بیند با خود می‌گوید اینها مدعی آقایی در جهان هستند. حرف هایی که می زدند تاریکی و بوی تعفن سیاست های آمریکایی را نشان می داد اما در نهایت مردم آمریکا انتخاب خودشان را کردند. آنها می خواهند یکی بیاید که وضع موجود را به هم بزند.

دبیرکل جمعیت رهپویان افزود: امروز منطقه ما منطقه ای پرتلاطم و پرآشوب است و تهدیدات متعددی انقلاب اسلامی را تهدید می کند. در داخل کشور هم شرایطی داریم که در بعد اقتصادی فشارهای زیادی بر مردم وارد می شود، در بعد اجتماعی شرایط سخت و ویژه ای داریم چرا که در ماه های اخیر رهبر انقلاب ساعت ها برای مرور شرایط اجتماعی وقت گذاشتند و وضعیت موجود را غیرقابل قبول دانستند.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز مشکلاتی وجود دارد و در حوزه سیاسی هم چند پارگی های سیاسی مشاهد می شود. تمامی این مشکلات در حوزه های مختلف مردم را تحت فشار قرار می دهد.

زاکانی با بیان اینکه امروز مساله فساد رشد خود را به گونه ای طی کرده که تبدیل به یک جریان سیستمی شده است، گفت: جریان فساد قصد دارد به مرحله ای برسد که مقاومت های جامعه را در مقابل خود بشکند.

دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: فساد می خواهد خود را به این مرحله از مقاومت برساند تا بتواند با گسترش فرهنگ اشرافی گری و تولید فرهنگ قارون صفتی مرحله چهارم فساد را در جامعه به اجرا بگذارد و کاری کند تا فساد امری مذموم تلقی نشود.

وی خاطرنشان کرد: ما در مساله فیش های نجومی دیدیم که مردم در مقابل فساد حساس هستند، فساد نتوانسته مقاومت در جامعه را بشکند اما در عین حال ما نیاز به یک تحول گسترده داریم.

زاکانی با بیان اینکه قبل از انقلاب رژیم ستم شاهی افتخارش این بود که بر مدار توسعه غربی حرکت می کند، گفت: انقلاب اسلامی این مسیر را متوقف کرد و با یک تحول جمهوری اسلامی جایگزین آن شد اما در بحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حداقل تغییر به وجود آمد.

دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: بعد از دفاع مقدس ما دچار یک قهقرا شدیم و  آقای هاشمی با الگوی توسعه اقتصادی غربی و آقای خاتمی با الگوی توسعه سیاسی ریل گذاری جدیدی کردند و علیرغم تمام ظرفیت های موجود جامعه و تدابیر مقام معظم رهبری با این نگاه آسیب خود را بر ما وارد کردند.

وی افزود: امروز دشمن ایدئولوژی اسلام، نظام لیبرال دموکراتی غربی است و رقیب جمهوری اسلامی هم آمریکا و نظام سلطه است بنابراین خیلی خامی می خواهد که عده ای الگوی غربی را وارد کشور کنند تا از آن طریق مشکلات اساسی کشور حل شود.

زاکانی تصریح کرد: باید یک تغییر جدی را دنبال کنیم و این تغییر جدی نیاز به تحول بزرگی در مسیر تکامل انقلاب اسلامی می خواهد. ما باید به متن انقلاب و مکتب امام (ره) بازگردیم و جامعه را برای منظومه امام و رهبری بسازیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: ظرفیتی که مقام معظم رهبری آن را فراخوان می کنند به واسطه این است که بتوانند ظرفیت خلق شده را در مسیر تکامل انقلاب به کار گیرند. ما برای این کار بزرگ نیازمند جبهه سازی و ساماندهی ظرفیت ها هستیم و اگر می خواهیم با فرمایشات مقام معظم رهبری برخوردی انقلابی داشته باشیم باید زمینه تحقق آن را فراهم کنیم و سعی کنیم یک ساماندهی و بستر جدیدی را برای جا دادن به این ظرفیت بزرگ فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری علیرغم وجود جریانات سیاسی داخل کشور بر دو قطبی انقلابی و غیرانقلابی تاکید کرده اند، گفت: جبهه غیرانقلابی در جامعه کسانی هستند که دل در گرو دشمن دادند، ممکن است اسم شان هم اصول گرا یا اصلاح طلب باشد. اما در عین حال این جبهه ظرفیت های انقلاب اسلامی را ندارد و همواره از عبارت «ما نمی توانیم» استفاده می کند و دستش در مقابل عناصر خارج از کشور دراز است.

زاکانی گفت: کسانی که به راه امام(ره) و رهبری و انقلاب اعتقاد دارند در جبهه انقلابی هستند و به سرمایه‌های داخل ایران معتقدند و ظرفیت های موجود در منطقه را با چشمی باز می بینند و همچنین در مقابل بیگانگان منفعل نیستند.

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد: باید در جبهه انقلابی خالص سازی صورت بگیرد که لازمه این مهم تکثیر است. باید گام های متعددی برداریم امروز عناصر غیرانقلابی مستحضر به پشتیبانی ضدانقلاب و دشمن هستند. ما باید بدانیم توقف در مسیر انقلاب مساوی است با ۵۰ سال به عقب بازگشتن.

وی با بیان اینکه برای موفق شدن جبهه انقلابی باید ۱۴ گام برداشته شود گفت: درگام اول لازم است عناصر موثر در جبهه انقلاب و کسانی که نفوذ اجتماعی دارند و صاحب ظرفیت هستند به یک اشتراک نظر برسند و طرح تغییری که به نفع انقلاب است را با هم تفاهم کنند اگر این گام برداشته نشود جامعه به سمت تشتت خواهد رفت.

زاکانی گفت: در گام دوم باید تغییر را از خودمان آغاز کنیم وبیش از آنکه به دیگران بپردازیم به خود بپردازیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: امروز عده ای می گویند وضع  موجود و سختی هایی که مردم می کشند حاصل دستاورد نیروهای  انقلاب است. ما هر جا در این ۳۷ سال کار انقلابی کردیم کارستان بوده است. اتفاقا شرایط موجود حاصل دستاورد کسانی است که با زرنگی شرایطی را ایجاد کردند و با اینکه امروز مسئولیت های بزرگی به دستشان است اما همانند جریان اپوزیسیوم عمل می کنند.

وی اظهار کرد: ۲۷ سال است که اقتصاد کشور گرفتار جریان کارگزاران و دوم خردادی هاست. آنها با زرنگی تمام، خودشان را به عنوان افراد مبارزه کننده با فساد معرفی می کنند.

دبیرکل جمعیت رهپویان گام سوم موفقیت جبهه انقلاب را مدیریت افکار عمومی دانست و گفت: ما با مدیریت افکار عمومی می‌توانیم از گسل‌های میان غیرانقلابی ها و ضدانقلابی ها استفاده کنیم و جبهه انقلاب را در موقعیتی مناسب قرار دهیم.

زاکانی با بیان اینکه در گام چهارم نیازمند یک فکر پیشرو و اثرگذار هستیم، گفت: در انتخابات گذشته وحدت کرده بودیم ولی فکر پیشرو نداشتیم. عده ای در انتخابات گذشته گفتند افراد این لیست مدافع وضع موجود هستند و همین افراد وضع موجود را رقم زدند.

وی افزود: ما در گام چهارم نیازمند سازماندهی گسترده اجتماعی و نهضت روشنگری هستیم؛ امروز دوره جهاد اکبر است و بصیرت راهگشای مسائل و مشکلات خواهد بود.

دبیرکل جمعیت رهپویان تاکید کرد: در گام ششم نیازمند حضور جهادی در عرصه فضای مجازی خواهیم بود، باید این زیست بوم جدید را دریابیم چرا که رقبای ما در فضای مجازی تولید فکر و انتشار فکر می کنند، اما ما غفلت می کنیم و نیازمند انسجام در حوزه رسانه هستیم.

زاکانی با بیان اینکه در گام هفتم نیازمند خلق سرمایه های اجتماعی هستیم اظهار کرد: نیروهای انقلاب که بیشترین فداکاری را تاکنون انجام داده اند دائما از ظرفیت های انقلاب همانند دوران دفاع مقدس استفاده می کنند و ظرفیت جدیدی برای افزایش سرمایه های اجتماعی صورت نداده اند.

وی تصریح کرد: ما در گام هشتم نیازمند ایجاد یک دو قطبی خوب هستیم. باید روی دو قطبی که مردم را در برابر مردم قرار می دهد خط بکشیم. این دو قطبی همان است که در فتنه ۸۸ به وقوع پیوست.

دبیرکل جمعیت رهپویان افزود: دو قطبی را باید در جامعه تشدید کنیم تا کسی دنبال قارون صفتی نرود، امرزو کسی که می خواهد رئیس جمهور شود باید وقتی در منصب قرار می گیرد جامعه یک احساس عدالت به دست بیاورد. یک رئیس جمهور باید حقوق خود را همطراز معلمین کند. کسانی که وزیر هم می شوند باید حقوق خود را همطراز اعضای هیات علمی دانشگاه ها کنند. هر چه سمت فرد بالاتر می رود باید ایثارگری اش بیشتر باشد.

زاکانی با بیان اینکه در موضوع فیش های نجومی که یک جنایت بود مقام معظم رهبری یک دو قطبی ممدوح را دنبال کردند، گفت: ایراد من به دولت این است که چرا باید امکانات و به عنوان مثال یارانه به صورت مساوی در جامعه تقسیم شود مدل ما برای توزیع یارانه در کشور این است که سه دهک بالای کشور، کل جامعه را بیمه کنند. هفت دهک پایین جامعه هم علاوه بر داشتن بیمه، بیمه تکمیلی هم بشوند. ۵۰ درصد جامعه هم علاوه بر داشتن بیمه و بیمه تکمیلی باید ارزاق هم دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در گام نهم جنبش های اجتماعی اصلاحی را تشکیل دهیم، گفت: باید دامن انقلاب اسلامی از هر گونه پلشتی و فساد پاک شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد: ما در گام دهم نیازمند یک هویت جدید هستیم، این هویت جدید نیازمند این است که وقتی مردم به شرایط کشور نگاه می کنند می فهمند که در ۳۷ سال انقلاب سرش کلاه نرفته است.

زاکانی افزود: در گام یازدهم باید کادر سازی صورت بگیرد، در دولت اسلامی همه افراد مسئول باید به مکتب اسلام باور داشته باشند و تبعیت از رهبری را نصب العین قرار دهند و این الگو را بسازند و در مقابل جهانیان بگذارند.

وی با بیان اینکه ما در گام دوازدهم نیازمند یک برنامه هستیم و نباید در جا بزنیم، تصریح کرد: در گام سیزدهم نیازمند تعریف عرصه های رقابت و دقت در ورود به آن هستیم. نباید نگاه رقابتی مان تنها به صندوق رای باشد. نظام سلطه با ما رقابت می کند و ما هم رقابت در انتخابات را باید به تعبیر رهبری به منزله شب قدر بدانیم چرا که اگر دقت نکنیم جریان غرب گرا تمام ظرفیت های کشور را به فنا خواهد داد.

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد: ما در انتخابات ریاست جمهوری همه را به وحدت و شایسته گزینی و همچنین رسیدن به نامزدی واحد و حضور جدی و خادمانه به مردم توصیه می کنیم.

زاکانی با بیان اینکه در گام چهاردهم باید به بعد از انتخابات توجه کنیم چرا که اصل کار آنجاست، گفت: باید خواب خرگوشی را فراموش کرد و بیدار شد و احساس کرد بیش از ۱۴۰۰ سال آرزوی جامعه حق مدار در جهان رسیدن به عدالت و تشکیل جامعه مهدوی بوده است و انقلاب اسلامی مقدمه آن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.