قدس آنلاین - زاهدان : آیت الله سلیمانی در این دیدار با اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی دو کشور اظهار امیدواری کرد:بافضای مناسب موجود،روابط میان دو کشورتوسعه بیشتری پیدا کند.

دیدار سفیر پاکستان با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

 آیت الله سلیمانی در این دیدار با اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی دو کشور اظهار امیدواری کرد:بافضای مناسب موجود،روابط میان دو کشورتوسعه بیشتری پیدا کند. وی افزود: احداث بانک و بازارمشترک و درصورت نیاز برگزاری مانورهای نظامی مشترک با ارتش کشور پاکستان می تواند از جمله همکاری های دو جانبه باشد. نماینده ولی فقیه درسیستان و بلوچستان با تشکر از استقلال رای دولت پاکستان در قضیه یمن ازنگاه خیرخواهانه این کشوردرخصوص مردم یمن وشریک نشدن در کشتار مردم مظلوم یمن قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگان فرهنگی وعلمی پاکستان مانند علامه اقبال و پروفسورعبدالسلام باعث افتخار ما نیز هستند، افزود: ایران اسلامی درحوادث طبیعی مانند سیل در صف اول کمک رسانی به مردم پاکستان بوده اما ازاین که درحوادث تروریستی که حاصل دخالت استکبار و ایادی اش در پاکستان است و گاهی در جریان آن کودکان و دانش آموزان قربانی می شوند، نمیتوانیم کمک کنیم، متاسفیم.

سفیر پاکستان هم در این دیدار گفت: مشترکات دو کشور همانند انگشتان یک دست درکنارهم، باعث همدلی و اتحاد همیشگی بوده است وتداوم خواهد یافت. آصف علی درانی گفت: سیاست پاکستان براساس عدم دخالت درکشورها واتحاد دنیای اسلام است. وی افزود: درسالهای اخیرسیستان و بلوچستان پیشرفتهای خوبی داشته ولازم است دو کشور از قابلیتهای تجاری یکدیگراستفاده کنند وآن را توسعه دهند.

سفیر پاکستان هدف از این دیدار را بهره گیری از راهنمایی های نماینده ولی فقیه در استان برای توسعه روابط دو جانبه عنوان کرد. وی از کمک های کشورمان در بحران های طبیعی وحوادث تروریستی پاکستان تشکر و از رویکرد ایران درخصوص کشمیرقدردانی کرد. سفیر پاکستان همچنین پذیرایی از حدود پانصد هزار زائر پاکستانی در سال را نشانگر حسن همجواری ایران اسلامی برشمرد که جای تقدیردارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.