عضو پیشین کمیته بین‌الملل AFC می‌گوید فقط تحریم مراسم برترین‌های فوتبال آسیا کارساز نخواهد بود و باید به طور اصولی نسبت به عدم انتخاب ایرانی‌ها اعتراض کرد.

تحریم مراسم برترین‌های AFC‌ به تنهایی کافی نیست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، پس از اعلام فهرست برترین‌های فوتبال آسیا از سوی AFC در هیچ‌کدام از این بخش‌ها نامی از ایران دیده نشد و در نهایت فدراسیون فوتبال ایران که خودش را مستحق نامزدی در یکی از این بخش‌های چند گانه می‌دید تصمیم به اعتراض و تحریم مراسم برترین‌های آسیا گرفت.

حسن غفاری، عضو پیشین هیئت رئیسه انتقالی فدراسیون فوتبال و عضو پیشین کمیته بین‌المللی AFC درباره تحریم این مراسم از سوی فدراسیون فوتبال ایران اظهار کرد: اگر مراسم را هم تحریم کنیم هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. اگر ما اعتراضی داریم باید آن را به صورت کتبی به گوش مسئولان آسیا برسانیم تا بدانند حواس‌مان به همه چیز هست و قوانین را می‌دانیم. با تحریم کردن هیچ اتفاقی نمی‌افتد به جز ایران ۴۸ کشور دیگر وجود دارند که در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: اگر الان به طور اصولی اعتراض کنیم دفعات بعد AFC نمی‌تواند حق ایران را ضایع کند. یک سال چندین بازیکن نامزد جایزه بهترین بازیکن آسیا شدند که علی کریمی هم یکی از این بازیکنان بود اما در نهایت بازیکن دیگری این جایزه را از آن خود کرد. در آن دوره من عضو کمیته بین‌الملل بودم و اعتراض کردم که مسئولان AFC گفتند در دستورالعمل و آیین‌نامه این مراسم آمده است که بهترین بازیکن از تیم‌هایی انتخاب می‌شود که به فینال جام ملت‌های آسیا راه یافته‌اند. با این حساب من نمی‌توانستم اعتراضی نسبت به انتخاب این بازیکنان انجام دهم، اما ما دستورالعمل این مسابقه‌ها را زیر سؤال بردیم.

عضو کمیته بین‌الملل AFC خاطرنشان کرد: به مسئولان AFC گفتم که در سال ۱۹۶۶ تیم ملی پرتغال نتوانست به فینال جام جهانی راه پیدا کند، اما اوزه بیو بهترین بازیکن جهان شد. چرا به جای اوزه بیو بازیکنی از انگلیس را انتخاب نکردند که مسئولان AFC هم  استدلال ما را قبول کردند و به اشتباه خود پی بردند. با این حال تنها تحریم  کردن کافی نیست و باید اعتراض کنیم و ایرادات موجود در آیین‌نامه را به مسئولان AFC گوشزد کنیم.

غفاری در پاسخ به این پرسش که آیا علی کفاشیان به عنوان رئیس کمیته فوتسال آسیا می‌توانست برای حضور فوتسال در بخش جوایز بهتر عمل کند، گفت: کفاشیان یک نفر از ۲۴ عضو هیئت رئیسه AFC است و عملاً نمی‌تواند به تنهایی کاری برای این مراسم بکند. هرچند در دوره‌های مختلف رؤسای AFC در این باره تصمیم گرفته‌اند و شاید چند سال دیگر فوتسال هم به بخش مراسم ورود کند. با این حال ما نمی‌دانیم که کفاشیان تلاش خود را انجام داده است یا نه.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.