مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از سفر ۲ پزشک فوق تخصص از کشورهای انگلستان و آمریکا در آینده ای نزدیک برای درمان ایثارگران به ایران خبر داد.

۲ پزشک انگلیسی و آمریکایی برای درمان ایثارگران به ایران می آیند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از بنیادشهید، ایرج عربی افزود: پروفسور حسین مهدیان، فوق تخصص ستون فقرات از کشور انگلستان و پروفسور آنتونی ولف، فوق تخصص پیوند فک و صورت و جراحی میکروسکوپی از کشور آمریکا برای معاینه و درمان ایثارگران به ایران سفر می کنند.
وی با بیان اینکه استفاده از متخصصان خارجی برای درمان ایثارگران در کشور پیرو سیاست های بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می گیرد، اظهار کرد: بر اساس استراتژی هدف گذاری شده در درمان گروه هدف، دعوت از اساتید به نام بین المللی در برنامه های جاری معاونت بهداشت و درمان پیگیری و اجرا می شود.
وی ادامه داد: سفر این ۲ پزشک فوق تخصص ستون فقرات از کشور انگلستان و فوق تخصص پیوند فک و صورت و جراحی میکروسکوپی از کشور آمریکا برای انجام امور درمانی جانبازان است.
مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ایثارگرانی که از مشکلات ستون فقرات و فک و صورت رنج می برند، جهت تشکیل پرونده با شماره تلفن ۴۲۶۸۴۳۵۱-۰۲۱ ستاد جذب متخصصان تماس حاصل کنند.
به گزارش ایرنا، بنیاد شهید از ابتدای امسال تاکنون شماری از متخصصان بین المللی را برای درمان ایثارگران به کشور دعوت کرده است که معاینه و عمل جراحی خانواده های معظم شهدا و جانبازان توسط تیم پزشکی پروفسور حسین مهدیان، فوق تخصص ستون فقرات از کشور انگلستان طی هشتم تا چهاردهم خردادماه انجام شد؛ در این دوره زمانی ۱۵۵ تن به صورت سرپایی معاینه شدند.
انجام امور درمانی ۶۸ ایثارگر توسط پروفسور حسین مهدیان فوق تخصص ستون فقرات از کشور انگلستان از چهارم تا دهم مهرماه در کلینیک فوق تخصصی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) از دیگر برنامه های بنیاد شهید بوده است.
همچنین ویزیت و درمان خانواده معظم شهدا و جانبازان توسط پروفسور یورگنس، فوق تخصص کتف و شانه از کشور آلمان انجام شد. این پزشک آلمانی اواخر اردیبهشت امسال به ایران سفر کرده بود.
در این رابطه پروفسور «فدریکو» و پروفسور «هادر»، متخصصان تشنج، صرع و جراحی مغز، ۲۹ فروردین ماه به دعوت بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ویزیت و درمان جانبازان دارای مشکلات تشنج و صرع به ایران آمدند و مدت پنج روز در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) به معاینه جانبازان پرداختند.
براساس آمار بنیاد شهید، شمارجانبازان کشور ۵۴۶ هزار و ۱۰۸ تن است که از این تعداد ۳۲۰ هزار و ۵۲۸ تن، جانباز زیر ۲۵ درصد(شامل ۵۹ درصد از جانبازان) به شمارمی آیند و ۲۲۵ هزار و ۵۸۰ تن (شامل ۴۱ درصد جانبازان) بیش از ۲۵ درصد جانبازی دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.