تبریز- امام جمعه تبریز با بیان اینکه تمدید تحریم ۱۰ ساله ایران از سوی آمریکا نقض برجام است، گفت: ایران قطعا به این امر واکنش نشان می‌دهد.

تمدید تحریم‌ها نقض برجام است/ایران به نقض برجام واکنش نشان می دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر  ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حادثه قطار تبریز مشهد اظهار داشت: در سال ۹۳ از اختراع سیستم هوشمندی برای تقلیل حوادث و بالا بردن ایمنی قطارها حرف می‌زدند؛ و در سال ۹۳ با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در مسیر تهران- مشهد افتتاح شد پس چرا امروز چنین حادثه‌ای غم باری به وجود آمد.

وی افزود: این موضوع اهمیت بسیاری دارد و بازداشت چهار نفر کافی نیست بلکه  مسئولان امر ضمن شناسایی مسببان حادثه، با آنان به طور قاطع برخورد کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مساله حقوق های نجومی، بیان داشت: مسئله مهم رسیدگی به حقوق های نجومی هنوز برای مردم  روشن نشده و مردم منتظر برخورد مسئولان هستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر نتانیاهو در هفته آینده به جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان یک کشور مسلمان است و اسرائیل نیز دشمن خونین اسلام به شمار می رود، لذا انتظار می رود دولت آذربایجان برای جلوگیری از ورود این فرد تدبیر اساسی بیاندیشد.

وی همچنین در واکنش به تصویب قانون تمدید تحریم ها علیه ایران در مجلس سنای آمریکا تاکید کرد: تمدید تحریم به معنای نقض برجام است و طبق فرمان رهبر انقلاب، جمهوری اسلامی ایران در برابر آنان واکنش نشان خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: «شروع کردن یک تحریم» با «دوباره شروع کردن آن پس از پایان زمانش» فرقی نمی‌کند و این دومی نیز تحریم و نقض تعهدات قبلی از سوی طرف مقابل است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌های تبریز با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو و روز نیروی دریایی اظهار کرد: نیروی دریایی وظیفه خطیری در زمینه دفاع از مرزهای کشور و کیان انقلاب اسلامی دارد و با حضور مقتدرانه در دریاها همواره مورد توجه مقام معظم رهبری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.