فتح‌الله مجتبائی، مدیرگروه عرفان مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده است.

فتح‌الله مجتبائی در بیمارستان بستری شد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری مهر، استاد دکتر فتح‌الله مجتبائی، مدیرگروه عرفان مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، از چند روز پیش به علت عارضه قلبی در بیمارستان کسرای تهران بستری است.

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عصر دیروز جمعه، ۱۲ آذرماه با حضور در این بیمارستان، از این عضو پیوسته فرهنگستان یادشده، عیادت کرد. در این دیدار که محمدرضا نصیری، عضو وابسته و دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در آن حضور داشت، حداد عادل ضمن آرزوی سلامت و بهروزی برای استاد مجتبایی، از پیشرفت معاینات و معالجات و روند بهبود استاد مجتبائی اطلاع حاصل کرد.

فتح‌الله مجتبایی متولد ۱۳۰۶ تهران است زمینه مطالعاتی‌اش تاریخ، ادیان و فلسفه‌های شرق است. سال ۱۳۵۰ مدرک دکترای تاریخ ادیان و فلسفه‌های شرق را از دانشگاه هاروارد گرفت و در مرکز مطالعات ادیان جهان (آمریکا) به تحقیق در عرصه تاریخ تطبیقی ادیان پرداخت. پس از بازگشت به ایران، در دانشکده‌های ادبیات و الهیات دانشگاه تهران به تدریس مشغول شد.

دکتر مجتبایی هم‌اکنون مدیرگروه عرفان مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است و تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب و مقاله اعم از تألیف و ترجمه و تصحیح به زبان‌های فارسی و انگلیسی در ایران و خارج از کشور منتشر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.