کرمان- فرماندار ریگان گفت: ۳۵ مسافر که در جاده ترانزیت ریگان - چابهار در ریزگردها گرفتار شده بودند با تلاش نیروهای هلال‌احمر نجات یافتند.

۳۵ مسافر گرفتار در ریزگردها در ریگان نجات یافتند

به گزارش قدس آنلاین، امین باقری اظهار داشت: با توجه به اینکه غلظت ریزگردها شب گذشته در شهرستان ریگان از شدت زیادی برخوردار بود، کاهش دید را در محور ترانزیتی ریگان - چابهار در برداشت‌.

وی بیان کرد: ۹ وسیله نقلیه که گرفتار توفان شدید شن و ریزگردها شده بودند، توسط نیروهای امدادی شهرستان ریگان امدادرسانی و در مدارس و مساجد اسکان داده شدند.

باقری با اشاره به اینکه‌ریزگردها شب گذشته آسایش مردم ریگان را سلب کردند، بیان داشت: این ریزگردها همچنان در آسمان شهر ریگان جولان می‌دهند.

فرماندار ریگان با بیان اینکه بیش از ۴۲ نفر از شهروندان ریگان دچار مشکلات تنفسی شده و راهی مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان شدند، گفت: به دلیل نبود بیمارستان در شهرستان ریگان، بیماران به بیمارستان پاستور بم در ۱۰۰ کیلومتری از مرکز شهرستان اعزام شدند.

وی یادآور شد: شهرستان ریگان کانون بحران ریزگردها در شرق کشور و کانون بحران فرسایش بادی است که نیاز به اعتبارات ملی برای مهار ریزگردها دارد.

باقری با بیان اینکه شهرستان ریگان فاقد اداره هواشناسی و دستگاه پایش غلظت ریزگردهاست، گفت: تاکنون بیش از ۱۶ روستا بر اثر غلظت ریزگردها و شن‌های روان در شهرستان ریگان متروکه شده و بیش از ۵۰ روستا در محاصره شن‌های روان قرار دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.