دبیر اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی معتقد است برپایی جشنواره فیلم وحدت در راستای ایجاد ارتباط و تعامل میان اندیشمندان مذهبی و هنرمندان هنرهفتم برگزار می شود.

تعامل میان دین و رسانه با موضوع وحدت امت اسلامی/ شناسایی ۹۰۰ هنرمند تقریب گرا

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ایرنا، هاشم میرزاخانی گفت: فلسفه برگزاری جشنواره فیلم وحدت اسلامی تبدیل مقاله ها، دیدگاه ها و بیانات بزرگان دین در قالب فیلم است و به همین دلیل این جشنواره همزمان با سی امین کنفرانس وحدت اسلامی برگزار می شود و جوایز برگزیدگان جشنواره در آیین افتتاحیه کنفرانس از سوی رئیس جمهوری و دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اهدا می شود.
وی افزود: اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی به صورت همزمان با اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی برگزار می شود و برگزیدگان بخش ملی در این مراسم تجلیل می شوند.
میرزاخانی اضافه کرد: آثار برگزیده این جشنواره در طول برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در سالن نمایش هتل آزادی برای میهمانان به نمایش درمی آید و این سه روز فرصتی است تا فیلمسازانی که دغدغه وحدت جامعه اسلامی را دارند، با حضور در جشنواره ارتباطی با اندیشمندان برقرار کنند.
وی افزود: سه سانس مستقل از ساعت ۹ تا ۱۱ شب در اختیار جشنواره است و آثار برگزیده بخش های مختلف و یک فیلم سینمایی سوری از نجدت اسماعیل انزور کارگردان نامدار سوری که علیه داعش یک فیلم بسیار قوی ساخته برای میهمانان به نمایش در می آید.
دبیر جشنواره فیلم وحدت اسلامی از حضور این تهیه کننده و کارگردان سوری و همچنین دیانا کمال الدین فیلم نامه نویس سوری در این جشنواره خبر داد و برگزاری این جشنواره را سنگ بنایی برای تشویق هنرمندان عرصه فیلم، سینما و مستندسازان دغدغه مند حوزه وحدت دانست تا گامی برای تولید آثار جدی برای ترویج مبانی اسلام برداشته شود.

** شناسایی ۹۰۰ فیلمساز که دغدغه وحدت امت اسلامی را دارند
وی همچنین گفت: برپایی جشنواره های موضوع محور برای جمع بندی آثاری است که در آن موضوع خاص تولید شده تا با جمع بندی، ضمن شناسایی هنرمندان، برنامه ریزی های لازم برای تولید آثار صورت گیرد و وظیفه اصلی چنین جشنواره هایی هدایت جامعه فیلمساز به سمت تولید با آن موضوع است.  
میرزاخانی افزود: با توجه به دیپلماسی وحدت و اتفاق های سال های اخیر در منطقه و جهان اسلام، الزام استفاده از رسانه اثرگذار مثل فیلم برای همه علمای اسلام نیز ضرورت پیدا کرده و همه علمای اسلام تاکید دارند که پیام رسای اسلام را باید به جهان رساند و چهره واقعی اسلام را نمایان کرد.  
وی اضافه کرد:‌ این جشنواره در اولین گام به جمع آوری تمام آثار دو دهه اخیر در حوزه جهان اسلام اعم از پیامبراعظم(ص)، قرآن و وحدت به عنوان اصلی ترین موضوع پرداخته و بخشی نیز به عنوان بخش ویژه به موضوع اسلام ستیزی اختصاص دارد که فیلم های ارسال شده به دبیرخانه برای تبیین مبانی واقعی اسلام و برداشتن پرده از چهره تکفیر و دشمنان اسلام که در قالب اسلام فعالیت می کنند، مورد داوری قرار گرفته است.
دبیر جشنواره فیلم وحدت افزود: در بخش ملی ۶۱۷ اثر دریافت کردیم که شش درصد از این آثار به بخش مسابقه راه پیدا کرده که بیشتر این آثار مربوط به پنج سال اخیر است.  
وی از شناسایی ۹۰۰ فیلمساز در جهان سخن گفت که این دغدغه این فیلمساازان موضوع تقریب و وحدت جهان اسلام است و نمایندگانی از ۳۷ کشور در این جشنواره حضور دارند که به گفته میرزاخانی تعدادی از این هنرمندان از کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا، کانادا و ایتالیا حضور دارند که مسلمانان این کشورها جمعیتی حداقلی دارند.
میرزاخانی افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است علاوه بر نمایش فیلم های منتخب در سالن هتل آزادی، این فیلم ها از شبکه های افق و مستند همزمان با برگزاری کنفرانس وحدت از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود.
آیت الله اراکی سه شنبه هفته جاری در نشست خبری سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: جشنواره بین المللی فیلم وحدت که به همت هنرمندان و با تلاش های هاشم میرزاخانی برگزار می شود، یکی از موفق ترین جشنواره های فیلم است و با توجه به این که چنین جشنواره ای با موضوع وحدت برای اولین بار برپا می شود، گام موثری در نشر فرهنگ وحدت جامعه اسلامی در کشور و جهان خواهد بود.
آغاز به کار سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امروز پنجشنبه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و با حضور بیش از ۳۰۰ میهمان داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی است که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.