رسانه های خبری مصر از اجرای حکم اعدام در حق متهم اصلی کشتار ۲۵ نیروی ارتش این کشور در شبه جزیره سینا خبر دادند.

اعدام متهم اصلی قتل عام ۲۵ سرباز مصری در سینا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شفقنا، یک منبع امنیتی آگاه صبح امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که حکم اعدام در حق «عادل حباره»، متهم اصلی کشتار ۲۵ نیروی ارتش این کشور در پرونده معروف به «قتل عام دوم رفح» به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش، حباره که پس از موافقت عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر با درخواست قاضی «حسام عبدالرحیم»، وزیر دادگستری این کشور برای اجرای حکم اعدام وی، از زندان «طره» به زندان «الاستئناف» در منطقه «باب الخلق» در مرکز شهر قاهره، پایتخت این کشور منتقل شده بود، از سوی اداره زندان های این کشور و در حضور معاون وزیر کشور در امور زندان ها و شماری از مسئولان ارشد این وزارتخانه به دار آویخته شد.

در همین حال، «خالد المصری»، وکیل مدافع حباره نیز اعلام کرد که سازمان های امنیتی مصر در تماس تلفنی با شوهر خواهر وی، خانواده این تروریست را در جریان اجرای حکم اعدام قرار داده و از آنها درخواست کرده اند برای تحویل جسد وی به سردخانه «زینهم» در قاهره مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که پیشتر دیوان عالی مصر در پرونده های کشتار ۲۵ نیروی ارتش در منطقه «رفح» در شمال شرق شبه جزیره سینا در ماه آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی و همچنین قتل یک نیروی پلیس در شمال این کشور در سال ۲۰۱۲، دو حکم اعدام را در حق این متهم ۴۰ ساله تایید کرده بود.

حباره به عنوان یکی از اعضای ارشد «انصار بیت المقدس» که در شبه جزیره سینا به ویژه بخش شمالی آن فعالیت می کند و به دنبال اعلام بیعت با «ابوبکر البغدادی»، خلیفه خودخوانده داعش، خود را به عنوان شاخه این گروهک تروریستی در مصر معرفی کرده و نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده، در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ از سوی نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شد با این حال در جریان محاکمه خود، اتهام های وارد شده را رد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.