۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: 484508

شاهرود- کتاب «موسیقی استان سمنان»، اثر نعمت الله قنبری نیکدل از مجموعه دانشنامه فرهنگ و تمدن استان سمنان، توسط انتشارات رمز هدایت حوزه هنری منتشر شد.

کتاب موسیقی سمنان منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، کتاب موسیقی استان سمنان به همت و تلاش نعمت الله قنبری نیدکل به سفارش حوزه هنری استان سمنان و توسط انتشارات رمز هدایت، دوازدهمین کتاب از مجموعه آثار دانشنامه فرهنگ و تمدن است که برای نخستین بار در تابستان ۹۳ گردآوری و با شمارگان یکهزار و ۱۰۰ نسخه با نظارت محمد اسماعیل حاجی علیان و مشتمل بر ۲۸۸ صفحه به چاپ رسید.

موسیقی استان سمنان مشتمل بر هشت فصل با نام های شش شهرستان استان سمنان و دو فصل تاریخچه موسیقی دیار قومس و معرفی گویش های بومی و فولکلوریک این منطقه، مجموعه ای است که سعی دارد با نگاهی علمی به کیفیت موسیقایی استان سمنان پرداخته و سپس آنرا به نوعی معرفی کند.

نعمت الله قنبری با ظرافت خاصی این مجموعه تحقیقی و مستند را از لابلای مصاحبه ها، دست نوشته ها، آواها و نواهای ضبط شده و تحقیق های میدانی حضوری، گردآوری کرده و با سلیقه ای در خور تحسین بخش پایانی کتاب خود را به معرفی نوازندگان استان سمنان اختصاص داده است.

قنبری در سال ۵۷ در شهرستان گرمسار دیده به دنیا گشود و از سال ۷۶ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. وی با اخذ مدرک کارشناسی از این دانشگاه با دانش نامه دوبیتی های مرسوم استان سمنان، به مدت ۱۸ سال به موسیقی آوایی و نوایی استان مشغول شد. از وی تألیف ها و تحقیق های بسیاری در زمینه موسیقی فولک استان سمنان برجای مانده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.