دبیر سومین جشنواره سراسری آواها و سرودهای حماسی بسیج گفت: ما بر آن هستیم تا با افزایش تولیدات، علاوه بر فعالیت در عرصه مقابله با جنگ نرم، ذائقه مخاطبان را نیز تغییر دهیم.

تجلیل از چهره‌های شاخص هنر انقلاب در جشنواره آواها و سرودهای حماسی/ تفییر ذائقه مخاطبان اولویت‌ بسیج هنرمندان است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس، علی‌رضا پاشایی درباره سومین جشنواره سراسری آواها و سرودهای حماسی بسیج «ترنم بیداری» اظهار داشت: فعالیت این جشنواره از حدود دو ماه به اعلان فراخوان آغاز به کار کرد و در این مدت بیش از ۵۰۰ اثر شاخص به دبیرخانه جشنواره در حوزه‌های موسیقی نواحی، پاپ، ردیف دستگاهی، اقوام و بخش مدافعان حرم ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ اثر در ژانرهای مختلف تقدیر می‌شوند، افزود: در این جشنواره علاوه بر تولید ارسال آثار جذاب معرفی چهره‌های جدید در لایه‌های مختلف نیز داریم. در این جشنواره از رضا رویگری مرحوم مجتبی میرزاده و پرویز طاهری و جمشید جم، چهره‌های شاخص هنر انقلاب تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید. تمامی گروه‌ها پس از پایان جشنواره بازبینی‌شده و کارگاه آموزشی متناسب با سطح کیفی گروه‌ها تعریف می‌شوند تا در جشنواره چهارم شاهد آثار بهتری ازنظر نوع و حجم کمی باشیم.

این هنرمند به دستاوردهای برگزاری این سه دوره جشنواره اشاره و بیان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد این جشنواره معرفی آن به‌عنوان رویدادی فرهنگی است که طی آن هرساله تعدادی اثر شناسایی و در چرخه اقتصاد هنر و گروه‌های ارزشی قرار می‌گیرند. این روند رفته‌رفته مسیر کشف و شهود را در عرصه هنر انقلابی به دنبال خواهد داشت.

پاشایی با بیان اینکه معرفی هنرمند انقلابی و هنر در طراز انقلاب در همه ردیف‌ها و ارتقاء سطحی هنر به اقتصاد هنر از اهداف عمده این نوع جشنواره است، گفت: ما بر آن هستیم تا با افزایش تولیدات، علاوه بر فعالیت در عرصه مقابله با جنگ نرم، ذائقه مخاطبان را نیز تغییر دهیم.

جمشید جم رئیس انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور نیز درباره این جشنواره گفت: سیاست ما در فعالیت‌های موسیقیایی استفاده از سرود است و در موسیقی پاپ نیز به سمتی برویم که با استفاده از سازهای ایرانی این نوع موسیقی را ایرانیزه کنیم. بزرگانی از عرصه موسیقی این جشنواره را داوری می‌کنند و استقبال خوب از این جشنواره در بخش‌های مختلف نشان داد که این جشنواره محلی مناسب برای بهتر دیده شدن بزرگان و پیشکسوتان، فعالان و سازندگان عرصه موسیقی انقلابی است.

وی افزود: سیاست ما در فعالیت‌های موسیقیایی استفاده از سرود است و در موسیقی پاپ نیز به سمتی برویم که با استفاده از سازهای ایرانی این نوع موسیقی را ایرانیزه کنیم.
رئیس انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: جشنواره آواها و سرودهای حماسی بسیج بهانه‌ای است تا فعالیت‌های سراسری انجمن موسیقی بسیج هنرمندان نیز بهتر دیده و گسترش داده شود.

جم بیان داشت: این انجمن سعی دارد تا با حضور در استان‌ها و شناخت کم و کیف انجمن‌ها و کانون‌های استانی و شهرستانی با پتانسیل و نقاط قوت و ضعف موسیقی هر استان بیشتر آشنا شود. بهره‌مندی از پتانسیل جوانان در کنار بهره‌گیری از بزرگان این عرصه و درنهایت رسیدن به کلام به‌عنوان انگیزه‌ای برای رسیدن به کلام موسیقی فاخر از دیگر اهداف انجمن موسیقی بسیج هنرمندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.