وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولتدهم گفت:مدعیان مسلمانی، نیروهای متدین و حزب اللهی وظیفه بیشتری در عالم سیاست دارند چون در این عرصه باید پایه های فکری و مبانی اعتقادی را مد نظر بگیرند.

وزیر فرهنگ دولت دهم:نیروهای متدین وظیفه بیشتری درعالم سیاست دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، سید محمد حسینی در نشست دانشجویی در دانشگاه آزاد مشهد افزود: خیلی از کسانی که در وادی سیاست به کج راهه و بیراهه رفته اند به این خاطر بوده است که التزاماتی را که باید می داشتند نداشتند و فکر می کردند عالم سیاست، عالم دروغ و نیرنگ و فریب است و می شود هر کاری کرد و هر حرفی گفت.

وی گفت: برخی سیاستمداران ما می گویند باید یک سیاست اعلامی داشت و یک سیاست اعمالی و حتی با مردم خودشان هم می خواهند این گونه برخورد کنند.

حسینی افزود: ممکن است که گاهی اوقات در سیاست خارجی همه چیز را نتوان و نباید بیان کرد اما سیاستمدار با مردم کشور خودش باید شفاف و روشن باشد و اگر از راستگویی و صدق و صفا سخن می گوئیم واقعا باید این گونه باشد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید این شهامت در مسئولان باشد که اگر تصمیمی می گیرند پای آن بایستند و دلایل خود را مطرح کنند نه این که به گونه ای سخن بگویند و عملشان به سمت و سوی دیگری باشد.

حسینی افزود: اگر مسئولان اقدامی را انجام می دهند که تبعات منفی دارد و به اهداف ترسیم شده نمی رسد و دست پیدا نمی کند نباید فرافکنی کنند و دیگران را در این ناکامی شریک نمایند.

وی یادآورشد: امام خمینی (ره) همین گونه بود به طور مثال در دوران دفاع مقدس با آن همه اخلاص و کار بالاخره مسئولیت را پذیرفت هر چند دیگران در مواردی کوتاهی کرده بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم افزود: دولتها نباید شرایط را به گونه ای جلوه دهند که مدینه فاضله ای ایجاد کرده اند که نمی توان به آن انتقاد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.