قوچان-چشم رانندگان و رهگذران از بزرگترین تونل شرق کشور در مسیر قوچان – باجگیران بالاخره پس از سال ها به چراغ های روشنایی این مسیر روشن شد.

تکمیل روشنایی بزرگترین تونل شرق کشور، نیازمند اعتبار است

قدس آنلاین-هادی زهرایی: طی چند هفته گذشته شاهد روشنایی ۵۰ درصد چراغ های تونل باجگیران بودیم اما به گفته مسؤول راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باجگیران برای برق دار شدن تمام تونل باجگیران باید خط انتقال برق از باجگیران به دهانه غربی به طول ۱۰ کیلومتر کشیده شود که نیازمند بیش از ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

حسن نیک اختر در این رابطه گفت:  برای روشن شدن نیمی از چراغ‌های تونل باجگیران، ۴۵۰ میلیون تومان بابت خط انتقال برق به دهانه شرقی تونل به طول ۴ کیلومترهزینه شده است که تاکنون توانسته ایم ۵۰ در صد از چراغهای موجود را روشن کنیم.

وی درادامه افزود: به دلیل نبودن اعتبار و زیرساختهای انتقال برق از باجگیران به دهانه غربی و بروردت هوا در این منطقه، کاررا سخت کرده است که نیازمند توجه ویژه مسؤولان است .

وی همچنین در خصوص امکانات روشنایی داخل تونل نیز گفت: به دلیل سرقت‌ها یی که در سالیان گذشته صورت گرفته است، امکانات و تجهیزات روشنایی داخل تونل نیز، نیازمند بازنگری مجدد است.

مسؤول راهداری و حمل و نقل جاده ای باجگیران خاطر نشان ساخت: یکی از برنامه‌های ما بعد از برق دار شدن تونل باجگیران، هوشمند سازی روشنایی این تونل است.

وی افزود: این تونل به طول بیش از یک کیلومتر است، که با نصب سیستم هوشمند روشنایی تونل، می‌توان مدیریت زمانی و مقدار روشنایی لازم در زمان‌ها و فصول مختلف را مدیریت کرد. و در کنار راه اندازی این سیستم هوشمند باید مسؤولان برای تأمین روشنایی قبل از ورود و بعد از خروج در راستای مطابقت روشنایی با چشم رانندگان طرح مطالعاتی را هر چه سریع‌تر آماده و برای اجرای آن اعتبار در اختیار ما قرار دهند.

مسؤول راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باجگیران تصریح کرد:در حال حاضر روزانه بیش از ۵۰ دستگاه خودرو از این تونل تردد می‌کنند و با رونق هرچه بیش تر بازارچه و گمرک باجگیران، شاهد افزایش تردد از این مسیر خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.